Vill ha fler, men får det plats?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fjärilsciklid
    • June 2006
    • 252

    Vill ha fler, men får det plats?

    Hej!

    Jag har ett 167L akvarium med följande fiskar:

    2st Siamesiska algätare (vet ej kön)
    2st Dvärggurami (1hona, 1hane)
    3st Acanthocobitis botia (vet ej kön)
    1st Badis badis (1hona)
    2st Sewellia lineolata (vet ej kön)
    2st Fjärilsciklider (1hona, 1hane)
    8st Kardinaltetror

    Tycker de är en härlig blandning, men har blivit extra frälst i cikliderna just nu. Skulle jag kunna skaffa fler ciklider till mitt akvarium? Borde jag isåfall satsa på ett till par fjärilsciklider eller kan jag ha någon annan tex dvärgciklidsort? (Är medveten om att mitt akvarium börjar bli fisksoppa men det är så svårt att välja bort någon ) Såhär vacker är min fjärilsciklidhane!


    Bifogade filer
  • Fjärilsciklid
    • June 2006
    • 252

    #2
    Kommentar någon?

    Kommentar

    • alcar
      • April 2005
      • 1398

      #3
      fler tetror?
      mvh alexander
      min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

      Kommentar

      • Fjärilsciklid
        • June 2006
        • 252

        #4
        Jo kanske blir det några fler tetror... du tycker inte det finns plats för fler ciklider?

        Kommentar

        • _Lena_
          • June 2006
          • 1273

          #5
          Och sen en badishane så flickan får sällskap. Annars skulle jag nog säga karet är fullt.

          Kommentar

          • Fjärilsciklid
            • June 2006
            • 252

            #6
            Nja någon ny badis blir det inte. Jag har så många sorter så jag ska nog försöka banta ner det. Kanske får någon adoptera henne om jag hittar någon med rätt akvarium. Hon är så fin och tuff men lite för liten för mitt akvarium. Hon kommer liksom bort. Skulle passa bättre i ett mindre tycker jag!

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Jag skulle nog köpa fler siamensis, de brukar gilla att gå lite i grupp, och fler kardinaler, man märker hur mycket mindre futtigt det ser ut om man har 30 istället för 8
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Fjärilsciklid
                • June 2006
                • 252

                #8
                Siamesiska algätaren var inte heller de som stog högst upp på listan... mest städpatrull. Nu har jag sewelliorna som jagar alger så jag har funderat på om jag ska ha kvar algätarna... vet inte hur effektiva de är, om jag skulle märka skillnad om de försvinner.

                De jag arter jag verkligen vill satsa på med följande antal är:
                Fjärilsciklid helst 4st (eller ett till par av någon annan dvärgciklid)
                Dvärggurami 2st
                Acathocobitis botia 3st (grönling)
                Sewellia 2st (grönling)
                Kardinaltetror 15st

                Skulle det kunna fungera eller är det för fullt i bottenskiktet?

                Kommentar

                • _Lena_
                  • June 2006
                  • 1273

                  #9
                  Attans badisar som är så fina. Våra två ska nog få flytta till vårat mindre kar just för att de ska komma fram mera. Synd att du inte är göteborgare

                  Kommentar

                  • Fjärilsciklid
                    • June 2006
                    • 252

                    #10
                    Ja hon är jättetuff men som sagt så är hon så liten och ganska ljus så hon syns inte så mycket! Hmm ja göteborgare var det!!

                    Kommentar

                    Arbetssätt...