Uppstart av tetra-kar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PetitJolie
    • September 2006
    • 362

    Uppstart av tetra-kar!

    Hejhej. Har äntligen förstått att även om tetror ofta är små så är de väldigt vackra tillsammans.
    Planerar att starta upp mitt 54-liters och ha olika tetror där. Ungefär hur många kan jag ha? (längd ca 3-7 cm) Vill också ha tips på vilka som går tillsammans.
    Tack!
    /Hann inte med akvarierna, så nu lever jag på andras drömbyggen!
  • MaxRobban
    • August 2006
    • 1048

    #2
    Är akvariet 54 liter så skulle jag välja de minsta tetra sorterna och då de som inte är så intresserade av att simma o är aktiva. Jag hade haft 2 stim, och då valt att ha en tetra som simmar högt och en som simmar lägre. Men kombinerat in det med ngn mal också.. funkar utmärkt med en grupp corydoras också o då hade jag valt ngn av de minsta.

    Gillar du tetror så gillar du nog rasboror också. Det finns riktigt små Rasborer som går i stim o funkar i små akvarium, de minsta sorterna är mindre än tetror och en del är riktiga juveler.. det kan vara ngt för dig att kika lite på också..

    Hälsn Robban

    Kommentar

    • Malinitzi
      • December 2006
      • 2088

      #3
      Tetror?

      Ursprungligen postat av MaxRobban
      Är akvariet 54 liter så skulle jag välja de minsta tetra sorterna och då de som inte är så intresserade av att simma o är aktiva. Jag hade haft 2 stim, och då valt att ha en tetra som simmar högt och en som simmar lägre. Men kombinerat in det med ngn mal också.. funkar utmärkt med en grupp corydoras också o då hade jag valt ngn av de minsta.

      Gillar du tetror så gillar du nog rasboror också. Det finns riktigt små Rasborer som går i stim o funkar i små akvarium, de minsta sorterna är mindre än tetror och en del är riktiga juveler.. det kan vara ngt för dig att kika lite på också..

      Hälsn Robban
      Hej Robban!
      Vilka tetror simmar högt och vilka simmar lågt?

      Kommentar

      Arbetssätt...