Vilken tetra bäst med scalare??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #16
    Välj en stor (framförallt hög) tetra art - annars är risken stor att de så småningom blir mat.
    Själv har jag haft dolksticktetra och det har alltid funkat bra, jag gillar också rödmunnar och kardinaler men det gör tyvärr skalarerna också. Så trots flera försök har dessa ändå till slut blivit mat
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Jessi77
      • July 2006
      • 157

      #17
      Ingen som vet nått om Colombiatetran??

      Kommentar

      • batski
        • October 2004
        • 8891

        #18
        Det borde funka bra med dem.
        "The animals of the world exist for their own reasons.
        They were not made for humans
        any more than black people were made for whites
        or women for men." - Alice Walker

        Kommentar

        • titti
          • March 2003
          • 36

          #19
          Colombiatetran är trevlig, den blir ganska stor och hög och har också fina färger i rätt belysning. Våra är riktigt röda på fenorna och blåskimrande på kroppen. Vet inte hur de är ihop med Scalarer, men jag tror att det funkar bra. Vi har dem ihop med blåciklider och det har inte varit några problem, de har t.o.m lekt på "egen hand" och några yngel överlevde i akvariet...

          Kommentar

          • batski
            • October 2004
            • 8891

            #20
            Ursprungligen postat av titti
            de har t.o.m lekt på "egen hand" och några yngel överlevde i akvariet...
            Vad roligt Hur stort är akvariet?
            "The animals of the world exist for their own reasons.
            They were not made for humans
            any more than black people were made for whites
            or women for men." - Alice Walker

            Kommentar

            • MaxRobban
              • August 2006
              • 1048

              #21
              Det är meningen Jessi att vi ska göra dig förvirrad o tipsa om olika saker... Kongo tetran som en del pratar om.. det är en riktig kung bland tetror.. vacker som få...
              Men detta med att Scalarer äter upp tetror har jag bara varit med om ifall de är stora när små tetror kommer, inte om de växer ihop.. men det kan ju vara olika.
              Jag har små Regnbågs kejsar tetra med mina Peru svalarer, även Rosen tetra, men de är större... nu är inte mina Scalarer full vuxna än, men har vuxit fort , men de bryr sig inte ett dugg om mina små tetror.. men kan säkert vara olika från fisk til lfisk också.

              Hälsn Robban

              Kommentar

              • Jessi77
                • July 2006
                • 157

                #22
                Haha... ja o det har ni verkligen lyckats med Har lite o fundera på nu... :P Men tack så mycket för alla svar

                Kommentar

                • Jessi77
                  • July 2006
                  • 157

                  #23
                  Ursprungligen postat av titti
                  Colombiatetran är trevlig, den blir ganska stor och hög och har också fina färger i rätt belysning. Våra är riktigt röda på fenorna och blåskimrande på kroppen. Vet inte hur de är ihop med Scalarer, men jag tror att det funkar bra. Vi har dem ihop med blåciklider och det har inte varit några problem, de har t.o.m lekt på "egen hand" och några yngel överlevde i akvariet...
                  Stimmar dem bra el är dem lite varstans?? Hur många har du o hur många tror du e bäst o ha?

                  Kommentar

                  • Jessi77
                    • July 2006
                    • 157

                    #24
                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Välj en stor (framförallt hög) tetra art - annars är risken stor att de så småningom blir mat.
                    Själv har jag haft dolksticktetra och det har alltid funkat bra, jag gillar också rödmunnar och kardinaler men det gör tyvärr skalarerna också. Så trots flera försök har dessa ändå till slut blivit mat
                    Frågar samma fråga till dig
                    Stimmar dolkstickstetran bra el är dem lite varstans?? Hur många har du o hur många tror du e bäst o ha?

                    Kommentar

                    • Jessi77
                      • July 2006
                      • 157

                      #25
                      Oki.. nu har jag nästan betämt mig... :P
                      Blir Dolkstickstetror el Colombiatetror. Men tänkte bara höra en sista sak, sen lovar jag o inte tjata mer
                      Går dessa 2 ihop med mina andra firrar o hur många av varje borde jag ha??
                      I akvariet finns nu: Scalarer (såklart), Siamensis, Praktbotier, Palettciklider, Kakaduaciklider, Regnbågshaj, Gibbiceps, Kuhliiålar.. tror de va alla

                      Kommentar

                      • peo-57
                        • August 2006
                        • 9

                        #26
                        colombia tetran går utmärkt. har själv tre tetror tillsammans med guld scalar och malavi ( golden)

                        Kommentar

                        • batski
                          • October 2004
                          • 8891

                          #27
                          Ursprungligen postat av Jessi77
                          Går dessa 2 ihop med mina andra firrar o hur många av varje borde jag ha??
                          I akvariet finns nu: Scalarer (såklart), Siamensis, Praktbotier, Palettciklider, Kakaduaciklider, Regnbågshaj, Gibbiceps, Kuhliiålar.. tror de va alla
                          Oj! De var många arter och några ganska stora fiskar du har i 300 liter. Gibbiceps bör ha minst 550...

                          Hur många har du av varje art? Jag vet inte om det är en så bra idé att trycka in ännu fler fiskar i akvariet. Tetror är ju stimfiskar, så minst 8-10 bör de vara för att trivas.

                          Hur stor är regnbågshajen nu? Det finns en risk att h*n kommer att börja tacka siamensisarna när h*n blivit större...
                          "The animals of the world exist for their own reasons.
                          They were not made for humans
                          any more than black people were made for whites
                          or women for men." - Alice Walker

                          Kommentar

                          • Jessi77
                            • July 2006
                            • 157

                            #28
                            E en liten velig jäkel :P Blir varken eller, utan har slutligen bestämt mig för Kardinaler Men tackar o bockar för alla svaren!!!!

                            Kommentar

                            Arbetssätt...