eldstjärt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rödtoppen
    • June 2006
    • 3148

    eldstjärt

    Vilka fiskar går bra ihop med eldstjärt?
    / dtoppen /
  • lenis3
    • June 2004
    • 2254

    #2
    småfiskar! och absolut inte fler eldstjärtar! Min snart 10åriga eldis tolererar praktbotior (stora) och en stor ancistrus, och ett gäng kuhliiålar också. Jag tror att enda anledningen till att eldis tolerar ancistrusen är att eldis säkert fått stryk av malen nån gång :P

    jag har haft flera större fiskar med eldstjärten, större guramis och flying fox men eldis har jagat ihjäl dessa. nyligen fick jag flytta 2 siameiska algätare, eldis jagar KONSTANT, så de har fått lugn och ro nu i ett annat akvarie.

    Alltså, småfiskar verkar ok, min Eldis går tillsammans med praktbotior, ancistrus, pansarmalar och ett gäng sebrafiskar.
    Min zoon
    Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

    Kommentar

    • rödtoppen
      • June 2006
      • 3148

      #3
      Ursprungligen postat av lenis3

      Alltså, småfiskar verkar ok, min Eldis går tillsammans med praktbotior, ancistrus, pansarmalar och ett gäng sebrafiskar.
      Jag har läst att det ska vara större fiskar men där ser man
      / dtoppen /

      Kommentar

      • lenis3
        • June 2004
        • 2254

        #4
        min erfarenhet är att det inte går, men det beror väl lite på hur man definierar större fiskar också :P Eldis kanske inte skulle vara så kaxig mot en stor pleco..

        vad har du tänkt ha för fiskar med den?

        edit: kan tillägga att min eldstjärt går i 450l, och trots att det är ett stort akvarie funkade det alltså inte med siameiska algätarna..
        Min zoon
        Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

        Kommentar

        • batski
          • October 2004
          • 8891

          #5
          Ursprungligen postat av lenis3
          edit: kan tillägga att min eldstjärt går i 450l, och trots att det är ett stort akvarie funkade det alltså inte med siameiska algätarna..
          Jag tror att anledningen till att det inte funkade ihop med siamensis är att de har liknande storlek och kropsform och uppfattas som rivaler om reviret.

          Jag tror en del barber skulle kunna funka.
          "The animals of the world exist for their own reasons.
          They were not made for humans
          any more than black people were made for whites
          or women for men." - Alice Walker

          Kommentar

          Arbetssätt...