Olika nivåer

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • svea
    • February 2005
    • 2476

    Olika nivåer

    När man ska befolka ett nytt akvarium gäller det att få fiskar på olika nivåer i akvariet.
    Jag tycker inte jag hittar den uppgiften på artbeskrivningarna. Hur vet man?
    Är det nån som hittat nåt bra ställe där det finns uppgifter om det?

    Mina bilder
    Min zoon
  • Tastyfish
    • February 2005
    • 1761

    #2
    på många fiskar ser man vilka nivåer dom lever vid medans vissa är lite svårare.
    Många plattare fiskar med.. en oftast rak mage lever på botten, underlättar om fisken i fråga utvecklat "sugkoppar".
    Medans ytfiskar brukar ha platta ryggar vad jag sett eller ibland ögon högt upp på huvudet, det är lite svårare att se vilka som är ytfiskar och vilka som är bottenfiskar .

    Jag vet inte om akvarieforum.no fortfarande kör med att visa vilken nivå fiskar håller till på..
    Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
    Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
    Måste skaffa mig fler djur!

    Kommentar

    • svea
      • February 2005
      • 2476

      #3
      Tack snälla Tastyfish. Där står det väldigt tydligt, en bild helt enkelt.
      Så borde vi ha det även här på Zoopet. Föredömligt tycker jag.

      Mina bilder
      Min zoon

      Kommentar

      • Lenmar
        • February 2004
        • 6154

        #4
        Den uppgiften saknar även jag i artbeskrivningarna på zoopet. Kanske inte just nu men när man är ny är det definitivt bra att veta. Definitionen ytfisk slog mig som en bomb i ansiktet när vi skaffade vårt Juwel Vision 450 som vi tänkte ha gurami i. Fasiken, de levde så högt upp i karet att vi inte såg dem för ytnivån går en bit ovanför den svarta listen juh! Detta märkte vi aldrig i gamla 200-litarn, för där syntes de.... Tipsar bossarna om denna tråden tror jag!!
        Goa hälsningar, Maria Min hemsida
        Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

        Kommentar

        • svea
          • February 2005
          • 2476

          #5
          Bolivianerna går tydligen i mitten. Och även fantomtetrorna, blir lite trångt där ser jag.

          Mina bilder
          Min zoon

          Kommentar

          • Lenmar
            • February 2004
            • 6154

            #6
            Bolivianerna är mer bottenorienterade, i alla fall de jag har/har haft! I alla storlekar på akvarium och olika sorters sällskap...
            Goa hälsningar, Maria Min hemsida
            Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

            Kommentar

            Arbetssätt...