Neontetror

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • metaljimmy007
    • October 2005
    • 34

    Neontetror

    Hej! Jag har ett litet 30 liters akvarium, och jag skulle vilja ha Neontetror i det, kan jag ha 10st + någon guppy i det? Eller är det för litet??

    / Tack på förhand, Jimmy
  • bena
    • April 2006
    • 1245

    #2
    borde inte vara något problem.

    Kommentar

    • metaljimmy007
      • October 2005
      • 34

      #3
      paket

      Okej, tror du att jag kan ha lite andra bra fiskar i också med dem där ( Slöjstjärtar .bla.)?

      Skulle ni vilja "sätta" ihop ett litet fisk paket åt mig för mitt akvarium??

      Finns det någon liten mal eller Scalare som passar? Isåfall, vad heter dessa arter på just dem sorterna?

      Eller för att göra allt enkelt, Skriv dem flesta fisksorter som går att ha i det akvariumet, så får jag välja vad jag vill ha

      // Jimmy
      Senast redigerad av metaljimmy007; 25 June 2006, 19:06.

      Kommentar

      • figo
        • October 2004
        • 480

        #4
        Hejsan!
        Du kan varken ha scalare eller slöjstjärt.
        I ett sådant litet kar skulle jag själv inte ha mer än 7-8 neontetror. Om du vill ha algätare kan jag rekomendera körsbärsräkor.(De tar dock inte alger på rutan). Den här sammansättningen är nog alldeles lagom för detta karet.

        Lycka till!
        m.v.h figo. 170 L ,45 L ,21 L

        Kommentar

        • solbacka
          • January 2004
          • 3952

          #5
          ca 10 neontetror och 3-4 guppy skulle gå bra. Läs på artbeskrivning om scalare och slöjstjärt!
          350l Diskus 275l SA växt
          100l tanganynika
          Min dagbok Mina bilder
          Min alldeles egna zoon

          Kommentar

          • solbacka
            • January 2004
            • 3952

            #6
            otocinclus malen kanske skulle gå bra, jag har ingen erfarenhet av dessa.
            350l Diskus 275l SA växt
            100l tanganynika
            Min dagbok Mina bilder
            Min alldeles egna zoon

            Kommentar

            • solbacka
              • January 2004
              • 3952

              #7
              Sedan finns det många andra små tetror också. glödbandstetra, kardinaltetra m.fl.
              350l Diskus 275l SA växt
              100l tanganynika
              Min dagbok Mina bilder
              Min alldeles egna zoon

              Kommentar

              • metaljimmy007
                • October 2005
                • 34

                #8
                Färggranna fiskar

                Finns det någa FÄRGRANNA fiskar som är som dem som ni har skrivit?

                Kommentar

                • Erik...
                  • May 2006
                  • 1459

                  #9
                  Ursprungligen postat av metaljimmy007
                  Finns det någa FÄRGRANNA fiskar som är som dem som ni har skrivit?
                  Kom igen vad tror du? 30-liter och fullständig nybörjare, Ett gäng små tetror typ 10-12 st dessa ska absolut inte vara större än kardinaltetror som för övrigt är bland de mest färgglada fiskar som finns, några platy som finns i de flesta färger och några pansarmalar av den billigaste arten du kan hitta, komplettera detta med ett gäng snäckor av den kategorin man tigger till sig gratis på akvariebutiken eller av någon gammal akvarist, dom kan hjälpa till att hålla lite renare. Det är nog så mycket djur du kan hålla i ditt akvarium. Absolut inte mer än så iaf.

                  Jag tycker att du ska läsa på lite mer, platy och små pansarmalar är nog det största du bör hålla i det akvariet som nybörjare, det är inte särskilt trevligt att be oss lära dig allt du behöver veta om akvarium om du själv inte är beredd att läsa på litegrann om grunderna själv, ställa frågor om fiskar som kan bli i princip lika stora som ditt akvarium, du kommer förstå hur korkat det är, tills dess får du nöja dig med att vi berättar att det är väldigt korkat.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...