funkar räkor och malar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • _stiffe_
    • March 2006
    • 520

    funkar räkor och malar?

    funkar räkor och malar tillsammans eller kommer malarna äta upp räkornas rom och kanske till och med de stora räkorna?
    A.agassazii, "L187", klippräka, Neocaridina denticulata sinensis, Neocaridina cf. zhangjiajiensis, Labidochromis caeruleus, Kakusa yngel
    Skåne biotiop, + sebrafisk..
  • mckvinnan
    • December 2004
    • 760

    #2
    Jag har amanoräkor ihop med ancistrus och det har gått bra. Rommen kan jag dock tänka mig att de fiskar som kommer åt gärna äter upp och det gäller nog även malarna.
    Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

    Kommentar

    • Eurydike
      • September 2004
      • 931

      #3
      Vad är det för sorts räkor du har? En del bär ju på rommen tills de är färdiga att kläckas. Lite svårt att komma åt då för malarna. Jag har cherry red och filtrerarräkor ihop med L134 och det går så bra så. De kalasar tillsammans på den mat de får.

      Kommentar

      • _stiffe_
        • March 2006
        • 520

        #4
        jag har red cherry men jag tänkte ha mitt ena kar som ett räk/mal kar men jag vill endå atträkorna förökar sig som om där inte var någon störande fisk i vägen.
        A.agassazii, "L187", klippräka, Neocaridina denticulata sinensis, Neocaridina cf. zhangjiajiensis, Labidochromis caeruleus, Kakusa yngel
        Skåne biotiop, + sebrafisk..

        Kommentar

        • Eurydike
          • September 2004
          • 931

          #5
          Red cherry bär sin rom under "svansen" tills de kläcks så ingen annan kan ju komma åt den. De förökar sig som ogräs i mitt kar trots malar och stora filtreraräkor.

          Kommentar

          • _stiffe_
            • March 2006
            • 520

            #6
            ok tack för svaren
            A.agassazii, "L187", klippräka, Neocaridina denticulata sinensis, Neocaridina cf. zhangjiajiensis, Labidochromis caeruleus, Kakusa yngel
            Skåne biotiop, + sebrafisk..

            Kommentar

            • Raven
              • February 2005
              • 15385

              #7
              Ursprungligen postat av Eurydike
              De förökar sig som ogräs i mitt kar trots malar och stora filtreraräkor.
              som ogräs, mina är värre än kaniner trots att dom gått/går med platy guppy sorgmanteltetror kardinaltetror amano och atya gabonesis.
              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
              Faktatråd Om AkvarieVatten
              Växtakvaristernas Paradis

              Kommentar

              Arbetssätt...