Aggresiva fiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kvert
    • November 2005
    • 320

    #16
    kör vargtetra om du får tag på de små vargarna. De är värkligen fräcka, och totalonda

    Kommentar

    • liraren_dif
      • April 2006
      • 7

      #17
      Tackar för alla tips.

      Kommentar

      • Erik Åhlander
        • January 2006
        • 1881

        #18
        Det slår mig att Hoplias och Exodon är ju halvmesyrer. Du ska naturligtvis försöka skaffa en Rhaphiodon!

        Kommentar

        • MichaelE
          • June 2002
          • 903

          #19
          håller med ray, kör på doradon , finns en del dårar som har såna (oftast jänkare)
          Rovfisk intresset går på sparlåga tills vidare.

          Nu med både salt och sött .
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=104466

          Kommentar

          • Daniel Blom
            • June 2003
            • 1670

            #20
            Ursprungligen postat av Erik Åhlander
            Det slår mig att Hoplias och Exodon är ju halvmesyrer. Du ska naturligtvis försöka skaffa en Rhaphiodon!

            http://www.opefe.com/rhaphiodon.html
            Annars säger sig Akvarieleasing ha den här kramgoa firren hemma. Kan dock behöva ett aningen större akvarium.
            Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
            och framgången är given.
            Samuel Clemens
            Mina bilder

            Kommentar

            • kvert
              • November 2005
              • 320

              #21
              Om du har 240L ska du varken köpa dorado eller raphiodon. Det kommer inte funka. Köp större kar för fler alternativ till fisk!

              Kommentar

              • Ibanez
                • July 2006
                • 853

                #22
                aggro fiskar

                Ursprungligen postat av liraren_dif
                Jag har ett 240L akvarium och vill skaffa ett par riktigt brutala (läs rov) fiskar, inga snälla fiskar för mig alltså. Jag är inte intresserad av att göra om det till saltvatten, finns det någon art som kan passa?

                Och ja, jag vet att jag är färsking på akvarier men påläst är jag och har funderat på det här länge men nu vill jag komma till skott. Kan ju iofs inte skada med tips på arter som inte är de mest svårhanterliga som finns.

                Tacksam för svar.
                jag rekomenderar wolfish eller vargtetra som den oxå kallas.. du skall (praktiskt sett) bara ha den ensam.. den mosar allt om den e på humör!
                min kompis har en sån.. cool.. den klyver snakeheads på mitten (ormhuvunsfisk) manligt!!

                jag har en mäktig alligatorgädda som e rätt rå näsr han skall äta eller e aggro..

                have fun.. /Ibanez
                Era fiskar ger jag mina till frukost..

                Kommentar

                • Paniktandborste
                  • March 2005
                  • 330

                  #23
                  Ursprungligen postat av daniel60
                  Annars säger sig Akvarieleasing ha den här kramgoa firren hemma. Kan dock behöva ett aningen större akvarium.
                  är det bara jag som inte skulle kunna sova med en sån där bredvid sängen?? även om alligatorgäddan är snäppet värre
                  Aka Pixel eller Bildpunkt

                  Kommentar

                  Arbetssätt...