vad kan man ha för fiskar tillsammas med kampfiskar i ett 54liters

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • _stiffe_
    • March 2006
    • 520

    vad kan man ha för fiskar tillsammas med kampfiskar i ett 54liters

    vad kan man ha för fiskar tillsammas med kampfiskar i ett 54liters (funderar på att köpa några )
    A.agassazii, "L187", klippräka, Neocaridina denticulata sinensis, Neocaridina cf. zhangjiajiensis, Labidochromis caeruleus, Kakusa yngel
    Skåne biotiop, + sebrafisk..
  • freddi82
    • March 2006
    • 18

    #2
    du borde ju kunna ha ett litet stim me neontetror! kanske nån ancistrus mal också!
    min zoon http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=781951

    Kommentar

    • Nils Holmström
      • November 2004
      • 2195

      #3
      Ursprungligen postat av _stiffe_
      vad kan man ha för fiskar tillsammas med kampfiskar i ett 54liters (funderar på att köpa några )
      Några? Tänk på att även om aggressionen mellan hanar och honor inte är alls i samma klass som den mellan hanar, kan hanarna gå rätt illa åt honorna och honorna är knappast systerliga mot varandra. I ett så pass litet kar hade jag nog ändå kört på endast en hane.
      222 liter Malawi

      Kommentar

      • _stiffe_
        • March 2006
        • 520

        #4
        jag tänkte så här att jag köper 3st i hane o 2 honor och sen om jag ser att en hona och en hane verkar vara intresserade av varandra så tar jag bort den honan han inte vill ha
        tror du inte det funkar??
        A.agassazii, "L187", klippräka, Neocaridina denticulata sinensis, Neocaridina cf. zhangjiajiensis, Labidochromis caeruleus, Kakusa yngel
        Skåne biotiop, + sebrafisk..

        Kommentar

        • Thomas&Anna
          • January 2006
          • 1030

          #5
          Vad har du tänkt gör med kampfiskarna?
          Mvh Anna!
          Thomas & Anna

          www.annaothomas.com

          Kommentar

          • _stiffe_
            • March 2006
            • 520

            #6
            jag vill försöka odla, men jag är inte säker (tror inte det blir av)
            A.agassazii, "L187", klippräka, Neocaridina denticulata sinensis, Neocaridina cf. zhangjiajiensis, Labidochromis caeruleus, Kakusa yngel
            Skåne biotiop, + sebrafisk..

            Kommentar

            • Thomas&Anna
              • January 2006
              • 1030

              #7
              Jag har också tänkt att odla kampfiskar. Jag har en kamphane + en hona som är i ett yngelkar så att hanen kan se henne men inte röra henne. I karet har jag bara kamphanen + lite växter. När hanen har byggt färdigt sitt skumbo ska jag släppa ut honan till honom så att dom kan leka..... Men så fort dom är klara med lekan ska honan bort från karet.... Hanen ska plockas bort när ynglerna är frisimmande annars äter han upp ynglerna... Om du vill veta mer gå in på http://www.kampfisk.just.nu/ Där får du reda på allt om kampfisk.
              Mvh Anna!
              Thomas & Anna

              www.annaothomas.com

              Kommentar

              • _stiffe_
                • March 2006
                • 520

                #8
                tack för svaren men jag vet att ni odlar malar hur storrt akvarium behöver man till "vanliga" malar??
                föresten vet ni hur det är med pansar malar samma fråga som för "vanliga" malar
                Senast redigerad av _stiffe_; 31 March 2006, 06:25.
                A.agassazii, "L187", klippräka, Neocaridina denticulata sinensis, Neocaridina cf. zhangjiajiensis, Labidochromis caeruleus, Kakusa yngel
                Skåne biotiop, + sebrafisk..

                Kommentar

                • Nils Holmström
                  • November 2004
                  • 2195

                  #9
                  vanliga malar? menar du ancistrus? det känns som att du borde läsa arbeskrivningarna lite noggrant och välja ut arter och fråga om dem istället.
                  222 liter Malawi

                  Kommentar

                  • _stiffe_
                    • March 2006
                    • 520

                    #10
                    jag vet faktiskt lite om dem, men jag har problem med att stava till ancistrus

                    har två små ancitrus malar men jag undrar vid vilken storlek dom blir könsmogna?

                    och hur det är att odla pansar malar (orkar inte öppna ny tråd)
                    A.agassazii, "L187", klippräka, Neocaridina denticulata sinensis, Neocaridina cf. zhangjiajiensis, Labidochromis caeruleus, Kakusa yngel
                    Skåne biotiop, + sebrafisk..

                    Kommentar

                    • Nils Holmström
                      • November 2004
                      • 2195

                      #11
                      orkar man inte öppna en ny tråd själv kan det löna sig att söka på andras.



                      222 liter Malawi

                      Kommentar

                      • _stiffe_
                        • March 2006
                        • 520

                        #12
                        jo, i för sig tack för länkarna (brukar alldrig hitta något när jag söker själv)
                        A.agassazii, "L187", klippräka, Neocaridina denticulata sinensis, Neocaridina cf. zhangjiajiensis, Labidochromis caeruleus, Kakusa yngel
                        Skåne biotiop, + sebrafisk..

                        Kommentar

                        • Thomas&Anna
                          • January 2006
                          • 1030

                          #13
                          Fast jag Anna ska odla kampfiskar, det är Thomas som odlar malar. ancitrus malarna är cirka 8cm när dom är könsmogna...
                          Thomas & Anna

                          www.annaothomas.com

                          Kommentar

                          • _stiffe_
                            • March 2006
                            • 520

                            #14
                            ok, men vet du hur stort kar dom behöver för att leka (malarna då) och om dom kan vara med andra fiskar som är mindre än dom.

                            tacksam för svar
                            A.agassazii, "L187", klippräka, Neocaridina denticulata sinensis, Neocaridina cf. zhangjiajiensis, Labidochromis caeruleus, Kakusa yngel
                            Skåne biotiop, + sebrafisk..

                            Kommentar

                            • Annaica
                              • February 2006
                              • 1177

                              #15
                              Ursprungligen postat av _stiffe_
                              jag tänkte så här att jag köper 3st i hane o 2 honor och sen om jag ser att en hona och en hane verkar vara intresserade av varandra så tar jag bort den honan han inte vill ha
                              tror du inte det funkar??
                              Jag kanske helt missförstår dig. Men menar du att du ska köpa 3 kampfisk hanar och 2 honor? Du kan inte ha mer än 1 kampfisk hane i ett akvarium.
                              Räkbiten


                              Kommentar

                              Arbetssätt...