Intelligentaste fisken

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • morphriz
    • October 2005
    • 875

    #16
    Ursprungligen postat av Nils Holmström
    Det är ju samma art! Homo Sapiens, Yngelvårdande levandefödare, stimfisk med ibland något revirhävdande.
    Du glömde att det är en trä/stål/betong bobyggare. Väldigt svårt att hålla sysselsatt, kräver ofta kiselbaserade underhållningsstationer. Kräver vatten som består av 99.995% luft
    --
    #define QUESTION ((bb) || !(bb))
    - Shakespeare.

    Kommentar

    • Nitra98
      • June 2005
      • 1987

      #17
      Ursprungligen postat av Bucket
      jag tippar helt klart på denna art (kunde inte hålla mig sorry)

      http://www.zoopet.com/forum/attachme...5&d=1138205835
      Tycker snarare det vittnar om dumhet när ett "djur" frivilligt bygger bo på ett sådant (för djuret ifråga) olämpligt sätt...!
      Min zoon

      Kommentar

      • Raven
        • February 2005
        • 15385

        #18
        Ursprungligen postat av johannesnk
        mythbusters hade ett test och det visade sig att det var guldfisken.. vet dock inte pålitligheten
        dom testade inte intelligens utan om det gick att lära in ett beteende och se om fisken kom ihåg det efter en tid och det konstaterades att guldfiskar har rätt bra minne.
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

        Kommentar

        • Tinet
          • April 2006
          • 93

          #19
          På min gamla prao i en akvariebutik fanns det en jättestor mal (enorm) som hette Molly eller ngt liknande. Den hade lärt sig komma fram när man ropade hennes namn. Brukade sitta och trycka bakom en rot förrutom vid matdags då ägaren ropade på henne och hon simmade fram till glaset Vet ej om det kanske var tonläget hon mest kände igen, eller om det var ngt helt annat som gjorde att hon visade sig.

          Kommentar

          Arbetssätt...