Slöjstjärt+Guppy+Kamhonor??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tikkatikkatini
    • February 2006
    • 181

    Slöjstjärt+Guppy+Kamhonor??

    Hmm.. har en liten fundering..
    jag har ju slöjstjärtar i mitt 100 liters.. och nu undrar jag om man skulle kunna ha ex. 1 guppy hane och tre honor, och sen två st kamphonor eftersom ja inte kan ha kamphane med slöjstjärtarna, kamphanen kan se slöjstjärtarna som ett hot och gå på fenorna och övriga fisken typ.

    Men skulle man kunna mixa det så? Plzz help!
  • solbacka
    • January 2004
    • 3952

    #2
    kampfiskar vill ha varmt gärna 28 grader. Slöjstjärt är kallvattenfisk 18-20 grader. Fast en del säger att den tål lite högre temp. Jag tror inte guppy trivs heller i 28 grader...
    350l Diskus 275l SA växt
    100l tanganynika
    Min dagbok Mina bilder
    Min alldeles egna zoon

    Kommentar

    • Tikkatikkatini
      • February 2006
      • 181

      #3
      Har fått reda på att Kamphonor kan bli aggresiva med.. men det skulle gå att ha guppy och slöjstjärtar tillsammans.. mina slöjjisar har 23 grader och de verkar trivas som fisken i vattnet helt enkelt!

      Kommentar

      • Hugin
        • December 2005
        • 499

        #4
        Slöjstjärtar äter upp guppys.
        "Den nyttigaste läxa livet lärt mig är att idioterna många gånger har rätt."
        Winston Churchill

        Kommentar

        • Tikkatikkatini
          • February 2006
          • 181

          #5
          gör dom inte alls.. han som jag pratade med i kalmar på en djuraffär där.. från den där hemsidan guldfisken de har sina slöjjisar tesammans med guppy och dom ahr inge problem med det..

          Kommentar

          • figo
            • October 2004
            • 480

            #6
            Man kan ha slöjstjärt med guppys ett tag. När slöjstjärten blir större så kommer nog guppysarna slinka ner. En "tumregel" är att slöjstjärtarna kommer försöka få ned allt som går in i deras mun.
            m.v.h figo. 170 L ,45 L ,21 L

            Kommentar

            • Raven
              • February 2005
              • 15385

              #7
              Ursprungligen postat av Tikkatikkatini
              gör dom inte alls..
              finns undantag.
              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
              Faktatråd Om AkvarieVatten
              Växtakvaristernas Paradis

              Kommentar

              • Tikkatikkatini
                • February 2006
                • 181

                #8
                mina neontetror är inte så stora och de har inte gått på en enda av dem så ja tror inte att de skulle ge sig på guppyn.. för att mina blir nog inte så mkt större än va dom är.. tror ja.. de har inte växt så mkt i alla fall.. bara mina två guldiga slöjjisar.. de är nog 10-12 cm vardera..

                Kommentar

                • Opus
                  • January 2006
                  • 1014

                  #9
                  Min slöjstjärt åt upp ca 10 neontetra på 3 veckor innan jag gav bort den, och det av en fisk som inte är så värst bra på att jaga. Jag är rädd du tyvärr kommer att bli besviken om du tror dina slöjstjärtar inte käkar mindre fiskar.
                  Vescere bracis meis!

                  Kommentar

                  • Tikkatikkatini
                    • February 2006
                    • 181

                    #10
                    hmm.. har dom inte käkat upp dom på tre veckor så lärom ju inte käka upp dom nu heller.. :/ ja vette faan.. än så länge gåre bra i alla fall..

                    Kommentar

                    Arbetssätt...