I ett 20L?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SoapPuppy
    • December 2005
    • 64

    #16
    Ursprungligen postat av maricici
    Men i så fall skulle jag inreda med svärdplantan, en kampfiskfavorit. Och ställa skålen så nära dagsljuset som möjligt, t ex bredvid ett norrfönster (aldrig i direkt sol eller på fönsterbänkar över värmealstrande element) Och så måste skålen vara försedd med termometer och då skålar inte håller värmen speciellt bra-och en doppvärmare att värma upp vattnet med vid behov.
    Och personligen så är jag lite kluven till att ha något alls i skålar, men eftersom jag har sett lekvilliga kampfiskar bygga skumbon i denna miljö så..
    Jag har en 2 svärdplantor, en medium och en mycket liten.. synns knappt:P sen har jag 3 vattenpest också.. och en liten växt jag inte vet vad den heter.. den har mörkgröna blad och svarta rötter, dom kan fästa på allt..
    Jag hade det som kar för ett kampfisk par innan.. skumbo hela tiden..men dom har jag flyttat på.. dom e nu i ett kar på min skola.. tror det e ett 60L men ser ut som ett 40:P fast jag har hört att honon har fått svamp nu..jaja.. får se hur det går med henne.. De e lite svårt att ha ett 20L vid mitt fönster. Där har jag mitt 100L fast den har en sån.."bakbild".. (kommer ej på namnet klockan e 05:55 nu..) så den får inget ljus på sig. Jag kan heller inte ha den e fönsterkarmen.. för där e en 5-10 L glas kruka som jag ska ha räkor i sen..
    Senast redigerad av SoapPuppy; 21 March 2006, 04:48.

    Kommentar

    Arbetssätt...