Vilka i vilket

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zia
    • July 2005
    • 197

    Vilka i vilket

    Jag har:

    Zebraciklider
    Jackdempsey
    Rödzebra
    Malawi golden
    Palettpar
    en skalar
    Hur skulle man kunna grupera dem i 3 olika kar på 200L , 180L och ett 63L bäst. JAckdempsey och Zebracikliderna ska jag ev ta bort när de blir stora.
    Vill hälst ha palettparet i 180 litern men går lika bar i 63 isf
    ---------------------------------
    10 30 45 63 110 200:L
  • mmm
    • June 2004
    • 901

    #2
    Kanske inte helt lätt att fördela. De enda av dessa som passar i 63 är väl paletterna, så du får nog ha dem där.

    Malawicikliderna (golden och rödzebra) skulle jag sätta i ett eget och det får nog vara i 180 liter då.

    Resterande i 200 liter, fast det är egentligen för litet för alla dom, speciellt för Jack Dempsey, men du säger ju själv att du ev ska flytta dem senare. Och då kan du kanske flytta ditt palettparet(?)

    /Mattias
    /Mattias

    Kommentar

    • Zia
      • July 2005
      • 197

      #3
      okej tack.. jo jag vet att de är lite litet för de.. men om jag nu kommer köpa ett över 200 liter så kan jag ha de där.. och se va jag ska göra med jackdempsey.. men om jag typ skaffar mig mällan 200 och 300 liter skulle jag kunna ha zebra. om jag inte mins fel så ska rödzebra också ha 250 liter och de ska zebracikliden med ha.. på 180 och 200 litern har jag 50 högt på båda. så vart skulle jag kunna ha skalaren isf. tack ändå för svaret
      ---------------------------------
      10 30 45 63 110 200:L

      Kommentar

      • alcar
        • April 2005
        • 1398

        #4
        vet du att skalarer är en stimfisk. ha malavisana i 180 och palletena och zebrona 1 200. ta bort skalaren och demspeyna och ha 63 som yngelakvarium
        mvh alexander
        min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

        Kommentar

        • Zia
          • July 2005
          • 197

          #5
          okej.. jag ska antagligen ta bort zebrorna och jackisarna.. men herkules har ett 240 liter till salu för 2995:- det är ju völdigt biligt.. och så kunde jag ha 200 och 180 kvar och kanske 63 som reserv...
          ---------------------------------
          10 30 45 63 110 200:L

          Kommentar

          • Nils Holmström
            • November 2004
            • 2195

            #6
            Ursprungligen postat av Zia
            Jag har:

            Zebraciklider
            Jackdempsey
            Rödzebra
            Malawi golden
            Palettpar
            en skalar
            Hur skulle man kunna grupera dem i 3 olika kar på 200L , 180L och ett 63L bäst. JAckdempsey och Zebracikliderna ska jag ev ta bort när de blir stora.
            Vill hälst ha palettparet i 180 litern men går lika bar i 63 isf
            200 - golden + rödzebra
            180 - paletter
            63 - yngelkar

            till jack dempsey och zebrorna hade jag skaffat ett 600 literskar eller gjort mig av med dem.

            (såvida det inte är malawi-jack dempsey, då kan du skaffa ett runt 400 liter och ha rödzebra + golden + jack demspey i det)
            222 liter Malawi

            Kommentar

            Arbetssätt...