Zebraciklid med Tanganyika...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sacha
    • May 2005
    • 1016

    Zebraciklid med Tanganyika...

    Jag har lite temporärt blivit ägare till en zebraciklid, ca: 5cm stor. Jag stoppade ner den i ett litet kar där 1st molly går.. å 3st rödmunstetror.. När ja titta till dom idag var 1st tetra slaktad.. Å mollyn va svårt misshandlad..

    Tänkte då att ja skulle flytta zebran till mitt tanganyika.. Där går 4st brevis och 1st prinsesspar med 20-25 yngel.. Tror ni detta funkar.. El blir de slakt ?!
    Tjopp...
  • sacha
    • May 2005
    • 1016

    #2
    Ifall någon annan skulle få för sej tanken så kan jag upplysa om att de blev slakt..
    Tjopp...

    Kommentar

    • Tropfrog
      • October 2002
      • 8078

      #3
      Vem slaktade vem?
      MVH
      Magnus
      min zoon

      Kommentar

      • sacha
        • May 2005
        • 1016

        #4
        Zebran som är då drygt 5cm, blev fullständigt överkörd av bägge prinsessorna.. Dom teamade.. De visste jag knappt..
        Tjopp...

        Kommentar

        • Tropfrog
          • October 2002
          • 8078

          #5
          Princessorna är värre än så. De är rena kollonibildare, där alla fiskar i kollonin vaktar reviret och sköter ungarna tillsamman. En kolloni kan bestå av flera tuden in divider i naturen. I akvarium brukar de ta över karet oavsett vilka andra fiskar de går med, det är bara en tidsfråga. Underbara fiskar som bör gå i artakvarium.
          MVH
          Magnus
          min zoon

          Kommentar

          • sacha
            • May 2005
            • 1016

            #6
            Ja jo jag har läst att dom gör de... Men trodde liksom inte att dom skulle förgöra fisken de första dom gjorde typ.. Men änsålänge gåre bra med mina Brevis iaf...
            Tjopp...

            Kommentar

            Arbetssätt...