Mitt lilla kar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FIBSTET2
    • September 2005
    • 144

    Mitt lilla kar!

    Någon som kan komma med något kul man ha i mitt lilla kar 120*80*90!Gärna biotopförslag!!Har idetorka!!OBS ej tangayika (Har nio kar med tanganyika)Var tänkt till saltvatten men tillökning i familjen tillåter inte det längre!(Underbart är kort)
  • FIBSTET2
    • September 2005
    • 144

    #2
    Ingen med några ideer???

    Kommentar

    • Solen
      • September 2003
      • 2997

      #3
      Asiatiskt kanske, med praktbotier siameser mfl
      Pricken den Store !
      ~~~~

      Kommentar

      • FIBSTET2
        • September 2005
        • 144

        #4
        Ursprungligen postat av Solen
        Asiatiskt kanske, med praktbotier siameser mfl
        Lite för enkelt för min smak!!

        Kommentar

        • Nils Holmström
          • November 2004
          • 2195

          #5
          Ormhuvuden!
          222 liter Malawi

          Kommentar

          • Hugin
            • December 2005
            • 499

            #6
            Ursprungligen postat av FIBSTET2
            Lite för enkelt för min smak!!
            Maneter!
            "Den nyttigaste läxa livet lärt mig är att idioterna många gånger har rätt."
            Winston Churchill

            Kommentar

            • Tastyfish
              • February 2005
              • 1761

              #7
              Pelagiska fiskar XD
              Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
              Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
              Måste skaffa mig fler djur!

              Kommentar

              • FIBSTET2
                • September 2005
                • 144

                #8
                Ursprungligen postat av Hugin
                Maneter!
                JA de eller bävrar!!!

                Kommentar

                • FIBSTET2
                  • September 2005
                  • 144

                  #9
                  Ursprungligen postat av Tastyfish
                  Pelagiska fiskar XD
                  Som??

                  Kommentar

                  • FIBSTET2
                    • September 2005
                    • 144

                    #10
                    Ingen som kan komma medett målande svar?Så jag riktigt kan se det framför mig!!!

                    Kommentar

                    • 56ovwal
                      • October 2005
                      • 93

                      #11
                      Rent spontant skulle jag säga Tanganyika. Låter som en kanonburk för ett gäng E. sp. Kilesa och ett stort stim C. leptosoma Jumbo Kitumba. Men nu fick jag ju inte föreslå det så då får jag väl framhålla en annan av mina favoriter: Uaru amphiacanthoides ! Dessa tillsammans med ett stort gäng Kardinaltetror hade passat som fisken i vattnet i det karet. Kompletterat med lite bilbukstetror vid ytan. Ljus sand på botten, bamsiga trärötter, svagt tefärgat vatten och lite dämpad belysning. Inga växter, glöm det med Uaru
                      Om du planerat för ett saltvattenskar har du kanske redan införskaffat en metallhalogen-armatur eller annan kraftig belysning. Varför inte ett sånt där urtjusigt växtakvarium "japan-style". En stor trärot i mitten ända upp till ytan och omgärdad med en tät gräsmatta.
                      Eller kanske ett gäng Jordätare ?
                      Eller......
                      Den som har flest prylar när han dör vinner

                      Kommentar

                      • FIBSTET2
                        • September 2005
                        • 144

                        #12
                        Ursprungligen postat av 56ovwal
                        Rent spontant skulle jag säga Tanganyika. Låter som en kanonburk för ett gäng E. sp. Kilesa och ett stort stim C. leptosoma Jumbo Kitumba. Men nu fick jag ju inte föreslå det så då får jag väl framhålla en annan av mina favoriter: Uaru amphiacanthoides ! Dessa tillsammans med ett stort gäng Kardinaltetror hade passat som fisken i vattnet i det karet. Kompletterat med lite bilbukstetror vid ytan. Ljus sand på botten, bamsiga trärötter, svagt tefärgat vatten och lite dämpad belysning. Inga växter, glöm det med Uaru
                        Om du planerat för ett saltvattenskar har du kanske redan införskaffat en metallhalogen-armatur eller annan kraftig belysning. Varför inte ett sånt där urtjusigt växtakvarium "japan-style". En stor trärot i mitten ända upp till ytan och omgärdad med en tät gräsmatta.
                        Eller kanske ett gäng Jordätare ?
                        Eller......
                        Äntligen ett riktigt svar!!Uara är noterat!Några fler som kan komma med ideer!!

                        Kommentar

                        • 56ovwal
                          • October 2005
                          • 93

                          #13
                          Hehe, jag kan komma med fler förslag Härligt att få drömma sig bort från arbetet för ett ögonblick.
                          Jag har själv under ett par års tid planerat för ett saltvattensakvarium och samlat på mig bl.a. belysning och skummare. En massa praktiska detaljer har hela tiden kommit emellan. Köp av hus, giftermål, utökning i familjen, försäljning av hus och snart nybyggnad av hus. Har väl motvilligt fått acceptera att det nog inte blir något saltkar framöver Ekonomin kommer inte tillåta sånna utsvävningar. Inte heller mina äkta hälft....
                          Är inne på samma linje som du. Har en odlingslokal med i huvudsak Tanganyikaciklider ( eller rättare sagt kommer att bli i huvudsak Tanganyika ) och vill ha ett snyggt akvarium i vardagsrummet såsmåningom. Och i detta vill jag då inte ha Tanganyika utan något helt annat.
                          Eftersom vi planerar att bygga hus framöver är det många kataloger att studera, vilken hustyp vill vi ha, färg på köksluckorna o.s.v. Det finns även mängder av tillval att göra. Min fru vill bl.a. investera i en braskamin för att "det ser så mysigt ut". Kostnad drygt 30 papp. Minst ! Jag föreslog istället ett fräckt saltkar för hela slanten. Det förslaget gick av någon oförklarlig anledning inte alls hem
                          Den som har flest prylar när han dör vinner

                          Kommentar

                          • 56ovwal
                            • October 2005
                            • 93

                            #14
                            En annan sak som inte berör ämnet. Ser att du bor i Hörby. Jag har ofta vägarna förbi och har flera gånger lagt märke till en vägskylt "Akvariebutik" nånstans söder om Hörby på vägen mot Sjöbo. Tyvärr är alltsomoftast min fru med i bilen och hon är sådär lagom intresserad av att besöka en zoo-butik mitt ute i nowhere Känner du till butiken ? Är den värd ett besök ? Nån gång har jag väl inte frun med mig och kan göra en avstickare
                            Den som har flest prylar när han dör vinner

                            Kommentar

                            • FIBSTET2
                              • September 2005
                              • 144

                              #15
                              Ursprungligen postat av 56ovwal
                              En annan sak som inte berör ämnet. Ser att du bor i Hörby. Jag har ofta vägarna förbi och har flera gånger lagt märke till en vägskylt "Akvariebutik" nånstans söder om Hörby på vägen mot Sjöbo. Tyvärr är alltsomoftast min fru med i bilen och hon är sådär lagom intresserad av att besöka en zoo-butik mitt ute i nowhere Känner du till butiken ? Är den värd ett besök ? Nån gång har jag väl inte frun med mig och kan göra en avstickare
                              Det e ju ingen wowupplevelse direkt!Lybyakvarieaffär!
                              Men hon ordnar fisk från simontorp!Har faktiskt ganska bra växter,men det e inte alltid växtkaret är fullmatat om du förstår,Men det går att beställa vad man vill ha!Men i fiskväg är det mest guppie,tetror,scalarer!Ibland diskus och lite L-malar!Primässigt är hon väl inte billigare än nån annan!Men för min del då det gäller lite foder,växter o.s.v så blir det billigare för mig att köra ditt än tex till sandyby!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...