Tips på fisk!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Minna81
    • January 2006
    • 38

    Tips på fisk!

    hejsan.
    Skulle vilja ha lite hjälp med tips om vilka fiskar jag kan köpa till ett sällskapsakvarium på 375-420l?
    Har kikat lite på cyrtocara moorii, dikusar eller Frontosa..(dock ej alla dessa tillsammans!) Sedan har jag läst om att frontosa behöver stora akvarium när de är fullvuxna, stämmer detta?

    Vill gärna ha "snälla" fiskar som inte käkar upp alla växter och som inte är jättesvåra att sköta. Har väldigt svårt att bestämma mig.

    Tack på förhand!/Minna
  • Buckshot
    • February 2003
    • 456

    #2
    Ursprungligen postat av Minna81
    hejsan.
    Skulle vilja ha lite hjälp med tips om vilka fiskar jag kan köpa till ett sällskapsakvarium på 375-420l?
    Har kikat lite på cyrtocara moorii, dikusar eller Frontosa..(dock ej alla dessa tillsammans!) Sedan har jag läst om att frontosa behöver stora akvarium när de är fullvuxna, stämmer detta?

    Vill gärna ha "snälla" fiskar som inte käkar upp alla växter och som inte är jättesvåra att sköta. Har väldigt svårt att bestämma mig.

    Tack på förhand!/Minna
    Frontosa bör ha minst 500liter.
    Vuxna Frontosor blir ca 35cm och är stora nog för middag åt 4 personer
    Jag vägde aldrig mina men nog låg dom på över kilot iaf.
    Förresten ser dom trångbodda ut i nästan alla kar.
    Frontosa och C moori passar inte så bra med växter därför att man har starka pumpar och högt PH.
    Med diskusar blir det ett helt annat akvarie med mycket växter och lugnt vatten.
    Senast redigerad av Buckshot; 07 January 2006, 11:49.
    Lilla Malawisjön finns i mitt vardagsrum.

    Kommentar

    Arbetssätt...