Funkar dessa ihop?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • memorize_me
    • July 2005
    • 20

    Funkar dessa ihop?

    Har ett 200 l kar med en faslig blandning av slöjstjärtar, gurami, neontetra, ancistrus o guppy. Tänkte köpa ett 54 l kar med fjärilsciklider. Men börjar även bli sugen på att köpa en kampfiskhan och ev. nån hona. Funkar dessa två med varandra?

    54 l karet är även tänkt som ett odlingskar, vilket innebär att cikliderna och ev. kampisarna måste flyttas över till 200 l. Kommer det funka eller jag ska ha ett eget litet kar för kampisarna isf?

    Har läst runt lite om kampisar, vissa skriver att de funkar med neon, slöjstjärt o guppys, andra att det inte funkar överhuvudtaget...

    Kluven.

    Hoppas ni kan hjälpa mig i detta beslut...
    Mvh, Madde
    Kör aldrig fortare än vad din skyddsängel hinner med!
  • Nils Holmström
    • November 2004
    • 2195

    #2
    Det finns en viss risk att kampfiskarna slår ihjäl guppyhanar, och även att han ger sig på slöjstjärtar.
    Slöjstjärtarna kommer med största sannolikhet åtminstone försöka att käka upp neontetror och guppys när de blir stora nog, och bör egentligen inte alls gå med tropiska fiskar då de trivs bättre i kallare vatten.
    Om fjärilar och kampfiskar går ihop låter jag vara osagt, men det är inget jag hade provat. Jag skulle tippa på att fjärilarna slår ihjäl kampfiskarna. Jag tycker du borde bestämma dig för en av dem, och på samma sätt borde du bestämma dig för om du ska ha varmvatten eller kallvaten i det stora karet.
    222 liter Malawi

    Kommentar

    Arbetssätt...