Fisk till 26 liter PANORAMA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • CalleAkvarist
    • November 2005
    • 1059

    Fisk till 26 liter PANORAMA

    Hej! Jag har nyss fått ett 26 liter Panorama från AquaKids. I har jag: Växter: 3 st Hygrophila polysperma och 2 st Fittonia Mini White. Filter: Elite Innerfilter
    Lampa: Energisparglödlampa. Div. prydnader. Teknik: Doppvärmare Elite.
    Vilka fiskar kan jag ha? Dessa hade jag tänkt mig: Kopparbarb (hona/or) Pansarmal, Neontetra, någon annan liten mal som inte blir stor och någon liten botia. Alla behövs såklart inte, men gärna! Dessa är mina favoriter bland mindre fiskar. Kan man ha Sorgmanteltetra? Berätta gärna antal på fiskarna! God Jul!
  • Tastyfish
    • February 2005
    • 1761

    #2
    tror inte det är så lämpligt med fiskar i ett 26 liters akvarium tyvärr, räkor eller dvärgrasboror skulle gå bra. eller den här dvärg cikliden som blir 1.5 cm stor eller vad det var
    Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
    Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
    Måste skaffa mig fler djur!

    Kommentar

    • neon_kimpan
      • August 2005
      • 1733

      #3
      ett par guppy kan du nog ha !! fanns en liknande tråd jag såg och då rekomenderades t.ex endlers guppy och det var på 20 liter tror jag !
      MSN: Kim_s@pc.nu Adda gärna.

      Kommentar

      • Birgitta W
        • October 2005
        • 2764

        #4
        Ursprungligen postat av neon_kimpan
        ett par guppy kan du nog ha !! fanns en liknande tråd jag såg och då rekomenderades t.ex endlers guppy och det var på 20 liter tror jag !
        Endlers guppy är jättefina! Jag har 3 par nu + ett tiotal yngel som föddes några timmar efter det jag kommit hem med dom!!!
        Ser så sött ut där dom tryggt simmar tillsammans med dom vuxna. Ingen rör dom, bara puffar bort dom om dom är i vägen!
        Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

        Min zoon :
        http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

        Kommentar

        • neon_kimpan
          • August 2005
          • 1733

          #5
          men jag har aldrig riktigt fattat det, men är det så att endlers inte rör sina yngel ?? inte när dom är nyfödda heller ??

          men dom är välldig välldigt fina iaf
          MSN: Kim_s@pc.nu Adda gärna.

          Kommentar

          • Birgitta W
            • October 2005
            • 2764

            #6
            Ursprungligen postat av neon_kimpan
            men jag har aldrig riktigt fattat det, men är det så att endlers inte rör sina yngel ?? inte när dom är nyfödda heller ??

            men dom är välldig välldigt fina iaf
            Jag har också bara hört det tidigare. Men nu har jag sett med egna ögon!

            Vet inte om hon födde fler och några gick åt men tror inte det. Såg aldrig att dom blev jagade. Dom simmar bara lugnt runt med dom andra, vuxna fiskarna!
            Kan inte svara för alla Endlers men så är det med mina...
            Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

            Min zoon :
            http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

            Kommentar

            • Hugin
              • December 2005
              • 499

              #7
              Hur mycket kostar endlers guppy? Om dom inte rör sina ungar borde dom vara ganska billiga.
              "Den nyttigaste läxa livet lärt mig är att idioterna många gånger har rätt."
              Winston Churchill

              Kommentar

              • Birgitta W
                • October 2005
                • 2764

                #8
                Ursprungligen postat av Hugin
                Hur mycket kostar endlers guppy? Om dom inte rör sina ungar borde dom vara ganska billiga.
                Dom är faktiskt inte så vanliga. Bara en gång har jag sett dom i en affär och då kostade dom 35:-/par.
                Dom får nog inte så många ungar åt gången, tror jag, dom är ju inte lika stora som dom vanliga guppisarna.
                Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

                Min zoon :
                http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

                Kommentar

                • Hugin
                  • December 2005
                  • 499

                  #9
                  Men om man har 1000 endlers som får ungar så har man ju 10000 om man räknar med att 10 av varje kull överlever till vuxen ålder! Så det borde vara lättare att föda upp endlers en vanliga guppies. Men vanliga guppies är vanligare antar jag! Men vanliga guppys kostar ca 28 spänn styck här så endlers är inte så dyra.
                  "Den nyttigaste läxa livet lärt mig är att idioterna många gånger har rätt."
                  Winston Churchill

                  Kommentar

                  • Birgitta W
                    • October 2005
                    • 2764

                    #10
                    Ursprungligen postat av Hugin
                    Men om man har 1000 endlers som får ungar så har man ju 10000 om man räknar med att 10 av varje kull överlever till vuxen ålder! Så det borde vara lättare att föda upp endlers en vanliga guppies. Men vanliga guppies är vanligare antar jag! Men vanliga guppys kostar ca 28 spänn styck här så endlers är inte så dyra.
                    Aha, ett mattesnille!
                    Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

                    Min zoon :
                    http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

                    Kommentar

                    • alcar
                      • April 2005
                      • 1398

                      #11
                      Ursprungligen postat av Birgitta W
                      Ursprungligen postat av Hugin
                      Hur mycket kostar endlers guppy? Om dom inte rör sina ungar borde dom vara ganska billiga.
                      Dom är faktiskt inte så vanliga. Bara en gång har jag sett dom i en affär och då kostade dom 35:-/par.
                      Dom får nog inte så många ungar åt gången, tror jag, dom är ju inte lika stora som dom vanliga guppisarna.


                      jag har 4 endelens + ca 10 andrea yngel i ett 30l med mycket växter och jömställen har haft dom där 1 månad och det är ca 30 yngel så jag tycket att dom förökas sig rätt fort
                      mvh alexander
                      min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

                      Kommentar

                      • alcar
                        • April 2005
                        • 1398

                        #12
                        endens kostar ca 20 - 30 kr vad jag har sett ungefär lika mycke somm vanliga guppys
                        mvh alexander
                        min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

                        Kommentar

                        Arbetssätt...