Aggresiva fiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pappiz
    • December 2005
    • 1

    Aggresiva fiskar

    Tjena jag har ett par "Blood parrots" som e ca 10 och 15 cm långa. Dom attackerade mina nyinköpta hajmalar som inte är så värst stora. Den ena hajmalen blev av med ett öga men simmar på lika glatt för det i ett annat akvarium nu. Jag undrar varför mina Blood parrots attackerade hajmalarna när jag har betydligt mindre fiskar i mitt akvarium som de inte bryr sig om. Och om jag nångång kan ha hajmalarna tillsammans med parrotsen.
  • Daniel Odell
    • November 2002
    • 1595

    #2
    blood parrots är ciklider, och ciklider generellt är aggressiva och revirhävdande. Ofta så vänjer de sig vid sina medinvånare och tolererar dem, men när man släpper ner ny fisk till dem så brakar helvetet löst.

    ja, de kommer troligen kunna gå tillsammans om hajmalarna överlever de första dagarna ihop med blood parrotsen.
    fish r friend

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Sen är det ju också som så att just hajmalar är extremt känsliga och lättsressade fiskar som egentligen inte alls hör hemma i akvarier om inte dessa är extremt stora (flera tusen liter).
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      Arbetssätt...