Nu står det med vatten, sand och några små stenar. Vilken jävla fart på vattnet det blir av ett större filter. Måste ifs köpa ännu ett filter. :P Ska försöka slänga in ett foto på det när smutsen har lagt sig.
Idag köpte jag 3 rötter. En hade jag redan hemma. Sen köpte jag en E. bleherii och en som hette E. maarti, 25 kilo rådasand och filtermatta som jag stoppat in bakom bakgrunden. Tror inte det blir diskus längre. Blir lite begränsat tycker jag.
Svårt att säga om det går. Det funkar för vissa men inte för andra. Om du köper små och låter dem växa upp tillsammans och sen ser till att inte ett par blir allt för dominerande och leker konstant och trycker upp de andra i hörnen så höjer du dina chanser att lyckas.
Svårt att säga om det går. Det funkar för vissa men inte för andra. Om du köper små och låter dem växa upp tillsammans och sen ser till att inte ett par blir allt för dominerande och leker konstant och trycker upp de andra i hörnen så höjer du dina chanser att lyckas.
Vilka fiskar kan man ha med chokladciklider respektiver påfåglar?
Nu siktar jag mycket på en grupp Channa Bleheri, ett par choklader och 3 natalciklider, och kanske någon ytfisk. hehe. Jag byter hela tiden inriktning.
lagom växter? man får aldrig nog av växter! växter är lika viktiga som fiskarna för att få en balans i karet . + att det ger större möjligheter för fiskar att gömma sig!
Min Zoon250l Terrarium 250l Akvarium Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1 Måste skaffa mig fler djur!
plantera de själv för ett tag sen och den sprider sej rätt snabbt men en plastlåda silikon på kanterna och på med sand och sen gräva ner och plantera nålgräset däri kan funka för att begränsa spridningen.
själv rev jag ut en del häromdan och tryckte ner skiffer runt i ett försök att begränsa spridningen
Kommentar