Passar de ihop?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kopot
    • December 2004
    • 10

    Passar de ihop?

    Hade tänkt att ha några blackmollyn, platyn, kuhliiålar och guramin i ett akvarium. Kan de vara tillsammans? Det är ett 63 liters akvarium. Vilka sorters guramin skulle passa?Hade tänkt kanske honungs eller dvärg guramin.

    Hur många antal av varje fiskras bör jag ha?
  • Queridan
    • May 2005
    • 32

    #2
    så vitt jag vet ska det inte vara några som helst problem att blanda de arter du nämner. Men var beredd på att du aldrig någonsin kommer att se din kuhliål igen efter det att du släppt ner den

    Kommentar

    • Morellen
      • November 2003
      • 4349

      #3
      Jag skulle välja antingen platy eller blackMolly. Tänk på att du har begränsat med plats i ditt akvarium. Välj dvärggurami honungsgurami eller kampfisk så du inte får en för stor guramisort heller...
      http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

      "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
      (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

      Kommentar

      • gladhertha
        • February 2005
        • 1755

        #4
        skulle tatt bort black mollysarna. De trivs bäst med salt och det blir lite för mycket fisk. Ta som sagt en mindre gurami/labyrintfisk. Skulle satsat på dvärg eller honungsgurami. Därimot är så vitt mina erfarenheter dvärgguramin krångligare men en underbar fisk.skulle skippat kuhliiålen, vill vara flera och är JÄTTEskygga.
        Mvh Hanna
        Min Zoon

        Kommentar

        • -mapa-
          • March 2005
          • 128

          #5
          kuhliiålar är inte så skygga tycker jag!
          MVH MARCUS.... -MAPA-
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=374885

          Kommentar

          • gladhertha
            • February 2005
            • 1755

            #6
            beror ju på om man har sand och sten eller sand och växt...så att säga= mycket växter, sten, rötter (då lär de aldrig synas) eller om man bara har typ en växt å en sten eller dyl. då har de ju inte så mkt att gömma sig på. sen kan de ju gå från ål till ål? va vet ja..
            Mvh Hanna
            Min Zoon

            Kommentar

            Arbetssätt...