mer fisk ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    mer fisk ?

    mors.
    37L akvarium 5 kardinaltetror och 3 körsbärsräkor å mycke växter.

    kan jag stoppa i en kampfisk utan att det blir bråk ?

    jojavet kardinaltetrorna vill egentligen va fler men har haft lite dödsfall och dom 5 jag har nu verkar trivas.
    simmar runt överallt i hela karet och stimmar bara när ja är i närheten och rör mej.

    Mvh Raven
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis
  • gladhertha
    • February 2005
    • 1755

    #2
    Javisst! Tetror är så pass lugna. Tycker man tar i när man säger kampisar e jätteaggresiva..
    Mvh Hanna
    Min Zoon

    Kommentar

    • ralp
      • October 2004
      • 639

      #3
      OFFTOPIC: mer räkor!

      Jag skulle satsa på fler räkor. 3 stycken är i underkant även de är ju "stimfisk". Med bara 3 är risken stor att du ha samma kön. Är burken så djungellikt som du säger skulle det ju finnas stora förhoppningar att räkyngeln klara sig trots tetror.

      Hejhopp. ralp
      110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
      Vittina semiconica; Neripteron auriculata
      18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
      16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon corona

      Kommentar

      • Raven
        • February 2005
        • 15385

        #4
        att alla 3 räkorna skulle va av samma kön har jag svårt att tro då 2 av dom är färglada och börjar få "gula inälvor" vilket tyder på att dom är honor och den 3:e är lite småblek utan det här gula vilket indikerar att det är en hanne.

        karet är inte så djungelikt längre då jag tagit bort dom mest snabbväxande växterna och håller på och byter ut vissa växter mot mer långsamväxande samt att jag bara planterat vid sidorutor och bakrutan så i mitten av karet finns yta för att simma.

        minst 2 av vallisneriorna ja har ska bort också men det blir när jag får tag på växter som tyvärr är slutsålda.
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

        Kommentar

        Arbetssätt...