praktbotia?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pettersson206
    • January 2005
    • 134

    praktbotia?

    HEJ....jag hade tänkt köpa två praktbotia men jag har sett två olika. Den ena är rätt så smal med ränder och den andra är lite högre och också ränder. Äter båda sniglar?
    <3Cornflakes<3
  • Morellen
    • November 2003
    • 4349

    #2
    Det finns många olika sorters botior. Alla praktbotior ser dock lika dana ut med gul bottenfärg och svarta streck. De kan vara ollika tjocka beroende på hur stora de är.
    Tänk på att praktbotior kan bli STORA och att de vill vara fler än två. De trevs bäst när de är ett rejält stim och mina mår mycket bättre sedan de fick fler kompisar
    Har du ett litet akvarium så är det kanske bättre att du skaffar en av de mindre botiaarterna.
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

    "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
    (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

    Kommentar

    • Gimbo
      • January 2005
      • 2734

      #3
      Men har du plats för ett litet gäng med Praktbotier så är de en riktigt rolig fisk. Busar runt rätt mycket. Rekomenderas varmt.
      -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

      Kommentar

      • pettersson206
        • January 2005
        • 134

        #4
        har ett 100liters kar och ett 60liters räcker det?
        Ursprungligen postat av Gimbo
        Men har du plats för ett litet gäng med Praktbotier så är de en riktigt rolig fisk. Busar runt rätt mycket. Rekomenderas varmt.
        <3Cornflakes<3

        Kommentar

        • Morellen
          • November 2003
          • 4349

          #5
          kan funka ett tag i 100 liters men de växer... Du måste ha en plan för vad du skall göra när de sedan växer ur ditt akvarium. Ge bort dem? eller skaffa ett större kar?
          http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

          "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
          (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

          Kommentar

          Arbetssätt...