hur många fiskar kan jag ha ??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jeppe_1
    • March 2005
    • 8

    hur många fiskar kan jag ha ??

    hej ! jag är en nybörjare på fiskar . Och fattar inte så mycket. Så jag undrar hur många fiskar kan man ha i akvariet om jag har 63 liter?? jag har redan 1 platy och 3 svärdbärare. Och 2 st saker som håller till på botten. Och en sak till skulle jag gärna vilja veta. Kan man ha sköldpaddor i samma akvarie som i fiskakvariet ????( kanske fel kategori)
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #2
    ingen expert men äter inte sköldpaddor fiskarna om dom kan eller finns det "vegetarier" där med ?

    själv räknade jag 1cm per liter vatten vilket blev en bra ekvation för mej.
    men ett par tre platy till går utan större problem.
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • peppito
      • December 2003
      • 1612

      #3
      Skulle inte ha sköldpaddor med fiskar. De blir för stora och äter väl fiskar när de blir större.
      "du ångrar bara det du inte gjorde"

      Kommentar

      • batski
        • October 2004
        • 8891

        #4
        Hej Jeppe! Välkommen till forumet!

        Alla sköldpaddor behöver någon "landyta" ovanför vattenytan där de kan vila sig. De behöver även UV-ljus för att kunna leva, växa och må bra. Dessutom skulle de bli för stora för ditt akvarium och skulle även börja äta upp dina fiskar. Så nej, sköldpaddor är ingen bra idé.

        Hur många fiskar du kan ha i ditt akvarium beror på en del olika faktorer: Fiskarnas vuxenstorlek, hur aktiva de är (aktiva fiskar behöver i regel mer utrymme än andra lugnare fiskar), om det rör sig om fiskar som försvarar sitt revir eller inte, om det rör sig om stimfiskar, hur mycket växter du har, hur bra filter du har.

        Mitt råd till dig är att ta en titt på: http://www.zpet.se/fiskar/index.php