vad tror ni om denna kombo?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • abborrmaster
    • March 2005
    • 101

    vad tror ni om denna kombo?

    Efter långt uppbehåll tänkte starta om på nytt... Detta i form av ett ett litet tolvliters sötvattensakvarium innehållandes kanske:

    guldancistrus (tror jag det är iaf... Små algätarmalar iaf)
    Glasmalar
    kuhlii

    Funkar detta bra i hop och med tanke på storleken av karet, hur många vågar jag köra in tror ni?

    /Simon
    Senast redigerad av abborrmaster; 24 March 2005, 07:59. Anledning: glömde sign.
    Killing Is My Business... And Business is good!
  • nikki
    • May 2004
    • 224

    #2
    Om du läser i zoopets artbeskrivning så kan du se att khulii ålar behöver minst ett 60 liters akvarium, det går kanske att ha dom i lite mindre akvarium men inte i ett så litet som 12 liter. Jag skulle gissa att samma sak gäller för dom andra fiskarna.

    Men varför starta upp ett så litet akvarium, det är ju bara svårare att hålla en bra balans?
    Katti

    Kommentar

    • abborrmaster
      • March 2005
      • 101

      #3
      för att jag sålt mitt stora akvarium för länge sedan -suckar- och sparar pengar till sweden rock festival =P

      Har du något förslag på det pluttakvariet? Kommer i håg att jag hade det som odlingsakvarium när jag var mindre men inte var det i går inte. Blir något så grymt tråkad på tigerberber och neontetror m.m. Något annorlunda eller fult?

      Gillar krabbor utav bara tusan.

      Måste bara försäkra mej att jag minns rätt på 12liters... 30x20x20 cm?
      Killing Is My Business... And Business is good!

      Kommentar

      • peppito
        • December 2003
        • 1612

        #4
        det är 12 liter, men det blir svårt att hitta någon fisk som passar.

        Jag anser att du bör leta efter killies. Sök på nätet om killi finns mycket. De finns i alla läckra färger du kan tänka dig och de kräver inte särskilt stora akvarium. Det skulle kunna vara riktigt läckert. Det är det bästa alternativet jag kan komma på för ett så litet akvarium
        "du ångrar bara det du inte gjorde"

        Kommentar

        • abborrmaster
          • March 2005
          • 101

          #5
          Jag kan väl dock gå tillväga så att jag plurrar i dom där när de ännu är små och sedan byter upp mej till ett... tja... Låt säga hundraliters när dom börjar växa? SÅ dåligt tjänar jag trots allt inte

          ska dock kolla upp killi.... Bockar o bugar!

          /Simon
          Killing Is My Business... And Business is good!

          Kommentar

          Arbetssätt...