asien kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • solbacka
    • January 2004
    • 3952

    asien kar

    Jag ska göra om mitt stora 375l till asien kar. Jag ska ha mina praktbotia (3st)där och ev silverhaj. Vilka fiskar tycker ni mer? Har funderat på kulli, gurami, men är inte silverhaj nafsiga? Går praktbotia och silver haj bra ihop? De är livliga båda arterna så liv blir det nog i akvariet. Då är kanske inte gurami så smart? Jag har mycket gömställen till kulii så man kanske aldrig får se de? Hjälp mig snälla med mina funderingar.
    350l Diskus 275l SA växt
    100l tanganynika
    Min dagbok Mina bilder
    Min alldeles egna zoon
  • solbacka
    • January 2004
    • 3952

    #2
    Jag glömde att självklart ska mina 4 siamesiska algätare vara kvar..resten åker till annat kar. Guppy, 2 platy och 6 sorgmanteltetra och 2 ancistrus
    350l Diskus 275l SA växt
    100l tanganynika
    Min dagbok Mina bilder
    Min alldeles egna zoon

    Kommentar

    • Stew
      • July 2004
      • 1736

      #3
      Ursprungligen postat av solbacka
      Jag ska göra om mitt stora 375l till asien kar. Jag ska ha mina praktbotia (3st)där och ev silverhaj. Vilka fiskar tycker ni mer? Har funderat på kulli, gurami, men är inte silverhaj nafsiga? Går praktbotia och silver haj bra ihop? De är livliga båda arterna så liv blir det nog i akvariet. Då är kanske inte gurami så smart? Jag har mycket gömställen till kulii så man kanske aldrig får se de? Hjälp mig snälla med mina funderingar.
      HEjsan,

      Har själv postat ett msg om detta lite längre ner här. INte så mycket till svar än... Men hur som helst.

      Regnbågar är fina! Finns massa kul sorter. Lite mer färgglada än de övriga från asien.
      Praktbotia och silverhaj fungerar prima ihop.
      Guramin håller sig längre upp än båda botian och hajen. Så guramisar går bra. De brukar veta hur de skall försvara sig också Min lilla gurami jagar hajarna som är 4 ggr så stora
      540l Malawi
      180l Växt / sällskapskar
      90l odlingskar
      50l odlingskar / karantänskar

      Kommentar

      • solbacka
        • January 2004
        • 3952

        #4
        Vilken guramisort har du? Jag kan tyvärr ej ha regnbågar pga ph 6,5.
        350l Diskus 275l SA växt
        100l tanganynika
        Min dagbok Mina bilder
        Min alldeles egna zoon

        Kommentar

        • Morellen
          • November 2003
          • 4349

          #5
          Ursprungligen postat av solbacka
          Jag ska göra om mitt stora 375l till asien kar. Jag ska ha mina praktbotia (3st)där och ev silverhaj. Vilka fiskar tycker ni mer? Har funderat på kulli, gurami, men är inte silverhaj nafsiga? Går praktbotia och silver haj bra ihop? De är livliga båda arterna så liv blir det nog i akvariet. Då är kanske inte gurami så smart? Jag har mycket gömställen till kulii så man kanske aldrig får se de? Hjälp mig snälla med mina funderingar.
          Skaffa fler praktbotior tycker jag! de är nästan roligar ju fler man har! Sedan har jag just upptäckt rasbororna... hittade en pytteliten art "microrasbora kubotai" som är knappt två cm och grön. Stimmar rätt bra verkar det som och är i rörelse hela tiden (fullständigt hopplösa att fota) Men det finns ju fler sorter. Kilfläcksrasboror kanske?
          http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

          "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
          (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

          Kommentar

          • solbacka
            • January 2004
            • 3952

            #6
            Kilfläcksrasboror vilken nivå simmar de på? Jag skulle gärna vilja ha några som simmar vid ytan. Nu stimmar silverhajarna med de siamesiska algätarna ser kul ut!
            350l Diskus 275l SA växt
            100l tanganynika
            Min dagbok Mina bilder
            Min alldeles egna zoon

            Kommentar

            Arbetssätt...