Vilka kan man ha med varann, fiskar, mal och räkor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Platy24
    • January 2024
    • 4

    Vilka kan man ha med varann, fiskar, mal och räkor?

    Hejsan! Håller på och googlar runt men tänkte att jag får nog bäst svar att fråga här.
    Jag har flertal akvarium med olika fiskar, snäckor, malar, räkor men känner att jag vill slå ihop några med varann mera men är osäker på vilka som går ihop med vilka när det är tex yngel, räkor, malar, snäckor.
    i malar har jag: 4 st yngel ancistrus, 8 st yngel corydoras, 2 st ottis. (de stora ancistrus bor bra där de gör nu)
    Kan jag ha några av ynglarna ca 3-4 cm tillsammans med yngel av platy och guppys?
    Jag har några amanoräkor, kan man ha dem med neocardidina räkor (tänker både på nu och även sen om det kommer räkbebisar så det inte äter varanns bebisar), skulle man kunna ha någon av de räkorna med yngel av platy och guppys utan att det är risk att ynglena blir uppätna?
    Sedan det jag har bla är sorgmanteltetra, fantomtetra, neontetra, guppys, platy, svärdbärare, 2 sorter malawi fiskar såna där små, (kommer komma hem bla mer yngel av ancistrus)
    I snäckor har jag bla posthorns, sandsnäcka, elefantsnäcka (1 av den), militärhjälmssnäcka, physa (självklart har det kommit ett gäng av det där kanelsnäckor) har även en helene snäcka men inte med de andra snäckorna.
    Kan man ha någon av snäckorna och malarna tillsammans med yngel av platy och guppy?
    Mina yngel av platy och guppy har ett eget akvarium men skulle vilja ha något som städar där men vill inte riskera att det små bebisarna blir mat.
Arbetssätt...