Barber och tetror, funkar det och vad mer?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Havs
    • October 2008
    • 36

    Barber och tetror, funkar det och vad mer?

    10 Rosentetror och 10 guldancitrus har idag fått sällskap av 20 Purpuhuvudbarber i ett 450 liters akvarium. Kommer det att funka eller ger sig barberna på tetrorna eller ancistrusarna? Förslag till fler arter i akvariet, någon som har ideer? Skriv gärna och tipsa.
  • Delta2004
    • November 2016
    • 77

    #2
    Jag skaffade 15 st stim med tigerbarber som är väldigt tuffa och bråkiga som jag förstår. Ancitrusarna ger de inte sig på, men kardinaltetror blev direkt behandlade som mat. Har nu skaffat även ett par siamesiska algätare, dessa klarade sig bra tack vare snabbhet och är nu accepterade i gänget. Just när det gäller dina barber kan tyvärr inte säga något om. I mitt fall syntes barbernas reaktion direkt, första kvällen direkt efter flyttet var lugn (mot kardinaler), men redan morgonen därpå syntes det tydligt att det inte kommer funka.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Ursprungligen postat av Havs
      10 Rosentetror och 10 guldancitrus har idag fått sällskap av 20 Purpuhuvudbarber i ett 450 liters akvarium. Kommer det att funka eller ger sig barberna på tetrorna eller ancistrusarna? Förslag till fler arter i akvariet, någon som har ideer? Skriv gärna och tipsa.
      Dom borde funka ihop - fast säker kan man ju inte vara innan man testat. Och du gjorde rätt som släppte ner barberna sist
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Havs
        • October 2008
        • 36

        #4
        Inget bråk mellan Rosentetrorna och Purpurhuvudbarberna. Dock lite småtjafs mellan barberna och ancistrusarna om vegtabletterna på botten. Men ancistrusarna verkar inte vilja
        flytta på sig. De gnager på.

        Kommentar

        Arbetssätt...