Kompisar till silverhajarna?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Farfarello
    • February 2009
    • 17

    Kompisar till silverhajarna?

    Hej!
    Jag har ett stort 720 liters akvarium med några stora silverhajar och ancistrus och två kuhliålar i och är sugen på att skaffa fler fiskar. Men jag är osäker på vad som går ihop med dem.. Någon som kan tipsa om nån fiskart som passar med dem och inte kommer att bli jagade/uppätna samt kommer att lämna ancistrusarna i fred?
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Är det https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=266&SOK=1 du menar kan du skaffa det mesta som kompisar till den. Tetror är inte fel, och även dvärgciklider eller liknande kan vara en trevlig kombo...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Farfarello
      • February 2009
      • 17

      #3
      Jo det är den, men provade med tetror och platys förra veckan och hajarna trodde det var matdags så jag fick fiska upp dem igen och flytta till lillakvariet istället tyvärr. Hmm...Dvärgcikliderna kommer inte att bråka med ancistrusarna och ålarna tror du då?

      Kommentar

      • Rebah
        • January 2012
        • 410

        #4
        Ett gäng större barber kanske? Om du inte har det för varmt dvs. Lite större mer högryggade tetror bör la funka annars.
        "The trees move... do you not see it?"

        Kommentar

        • Farfarello
          • February 2009
          • 17

          #5
          Tack för tipset!
          Kollade upp dvärgciklider och de verkar fina! Så fort jag får reda på om de går ihop med ancistrusarna blir det att köpa såna! Det skulle ju vara trist om det blir problem mellan dem för jag har ingenstans att flytta på dem i så fall... :/

          Kommentar

          • Webo
            • August 2014
            • 1968

            #6
            Det blir inga problem med ancistrusarna.
            Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

            Kommentar

            Arbetssätt...