Fisksoppa :D

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Xyzz40
    • September 2015
    • 17

    Fisksoppa :D

    Hej, är inte så bra på att räkna ut hur många och vilka fiskar man kan ha i vilket kar etc.
    Har ett 112l kar (80cm långt) med 3 guramis, 1 rödmunstetra och en ancistrus. (Plus antal helenor)
    Funderade på röda häxmalar (2-3st?), någon sorts tetra (Måste vara relativt vanlig och billig) och någon sort som t.ex. otocinclus eller corydoras.
    Skulle detta fungera tillsammans eller skulle det blir för mycket i ett kar/fel blandning av fisk?
    Tacksam för svar
  • Twix
    • June 2015
    • 42

    #2
    Rödmunstetra är stimfisk så ska du köpa tetror bör det vara av den sorten. Blanda inte in en till art enligt mig.

    Kommentar

    • Knax
      • November 2012
      • 1148

      #3
      Ancistrus brukar kunna bli riktigt vresiga med tiden och många corydoras är för veka för att klara sig mot dem. Otocinclus är inte heller så tuffa, men snabba nog att hinna undan (och dessutom väldigt fina i större stim). Röda häxmalar har jag inte så stor erfarenhet av.

      Jag håller med om att du gör klokt i att satsa på rödmunnar. De är oftast billiga i större antal.


      Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
      // Mats, a.k.a. Knax



      "All's well that ends." - Unknown

      Kommentar

      • Christer5
        • July 2015
        • 915

        #4
        Köp ytterligare 10 st Rödmunstetra

        Kommentar

        • Xyzz40
          • September 2015
          • 17

          #5
          Anledningen till att jag numera bara har en är att den är 6 år gammal och krokig och har nog inte lång tid kvar. Men funderar mer och mer på att skaffa fler rödmunnar, tycker de är väldigt vackra
          Så ni tror att x-antal rödmunnar, fiskarna jag redan har ottisar och häxmalar skulle funka tillsammans?

          Kommentar

          Arbetssätt...