Gul Kirurg och guppy?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Delicious
    • March 2013
    • 8

    Gul Kirurg och guppy?

    Jag undrar om Gul Kirurg och guppy fungerar ihop?
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Hmm, du vet att gul kirurgfisk är en saltvattensfisk va?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Ryskbompa
      • August 2012
      • 930

      #3

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Så svaret är nej
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Joakim Lundgren
          • August 2006
          • 631

          #5
          Hmm, undrar sa flundra, nån som vet ifall guppys klarar fullt salt precis som mollys?
          AKA: Lizardking

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            En liten stund iaf...
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • erikthur
              • March 2004
              • 9953

              #7
              Finns väl två metoder som kan användas:
              Avdelning:

              eller "Yamamoto Magic water":
              Killies is a lifetime passion

              Kommentar

              • Dr.Dork
                • December 2012
                • 263

                #8
                Sv: Gul Kirurg och guppy?

                Ursprungligen postat av erikthur
                Det där har jag sett nått om innan, vad är det egentligen? Hur fungerar det??? :/

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #9
                  Ursprungligen postat av Dr.Dork
                  Det där har jag sett nått om innan, vad är det egentligen? Hur fungerar det??? :/
                  Jag såg detta akvarium IRL på Aquarama i Singapore. Hur det funkar vete sjutton - oavsett vilket så har det inte slagit igenom för det har inte synst ute i handeln sedan dess. Så antingwen funkar det inte i längden eller så är det jäkligt dyrt. Akvariet i fråga är ju inte heller direkt snyggt om man säger så och frågan man också kan ställa sig är - varför i sjutton skall man blanda saltvattensfisk med sötvattensfiskar?
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Jesper Broman
                    • November 2012
                    • 3445

                    #10
                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    varför i sjutton skall man blanda saltvattensfisk med sötvattensfiskar?
                    Ja det undrar jag med!

                    Kommentar

                    • perfetto
                      • March 2008
                      • 1593

                      #11
                      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                      Jag såg detta akvarium IRL på Aquarama i Singapore. Hur det funkar vete sjutton - oavsett vilket så har det inte slagit igenom för det har inte synst ute i handeln sedan dess. Så antingwen funkar det inte i längden eller så är det jäkligt dyrt. Akvariet i fråga är ju inte heller direkt snyggt om man säger så och frågan man också kan ställa sig är - varför i sjutton skall man blanda saltvattensfisk med sötvattensfiskar?
                      - Jag tror kanske att det skulle vara mer intressant för vissa att kunna hålla saltvattensfiskar i någon sötvattensblandning, än att blanda arter. Om det nu är vad de simmar i där?

                      Kommentar

                      • ettfettbranamn
                        • December 2010
                        • 3424

                        #12
                        Intressant minst sagt.. Hur går det där till? Inte för att det kanske är något man vill testa men bara att veta hur det går till skulle ju vara bra för själsfriden efter att ha sett en javaormbunke och en korall i samma kar..
                        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                        Normaliseringsprocessen..
                        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                        Kommentar

                        • Dr.Dork
                          • December 2012
                          • 263

                          #13
                          Sv: Gul Kirurg och guppy?

                          Precis, jag tycker absolut inte det är snyggt och jag vill inte blanda salt- och sötvattensfiskar. Trots det kan jag inte låta bli att vara fascinerad!
                          Det är ju ändå ganska häftigt att de går att blanda i samma "vatten". Skulle verkligen vara roligt att få veta mer om detta! T ex, om nån kommer på en makapär som omvandlar grisar till hallon så skulle jag, trots att det inte är något jag själv vill göra, vilja veta hur den fungerar! :P

                          Förresten Kjell, det var säkert från när du va och kollade på detta. Är ganska säker på att jag såg en film här på zoopet.
                          Senast redigerad av Dr.Dork; 06 March 2013, 13:45.

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            #14
                            Ursprungligen postat av Dr.Dork
                            Förresten Kjell, det var säkert från när du va och kollade på detta. Är ganska säker på att jag såg en film här på zoopet.
                            Jag nämnde det i denna Zoopetartikel från Aquarama 2009. Där finns också ett foto på den text som företaget ifråga hade angivit för hur preparatet funkade
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • ettfettbranamn
                              • December 2010
                              • 3424

                              #15
                              Läste på lite lätt att salthalten i vattnet tydligen ligger extremt nära fiskarnas egen salthalt för att underlätta osmosen och utöver det skulle vattnet vara preparerat på ett vis som låg långt ifrån havsvatten för att lättare kunna forska på saltvattensfisk och eventuellt kunna odla saltvattensfisk som mat för att spara på havets resurser och fortfarande kunna blablabla.. Coolt som fan iaf.. Tror man får läsa en avhandling för att se exakt vilka funktioner i vilka organ de kompenserat för och hur/varför..
                              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                              Normaliseringsprocessen..
                              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                              Kommentar

                              Arbetssätt...