guldfisk ihop med andra mindre fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • CamillaJimmy
    • May 2010
    • 15

    guldfisk ihop med andra mindre fiskar?

    Hej!
    Min systerdotter har ett litet akvarium på 54L. Hon har en del små gurami och några små stimfiskar. Nu är det som så att dom fick hem en Guldfisk av några vänner som inte vill ha den kvar själva. Några dagar efter var där en honungsgurami som någon hade haft ihjäl. Jag är själv rätt ny på akvarium. Så min fråga är. Är det bra att ha en guldfisk som e lite större än alla andra i ett så litet akvarium. Det är inte så att den kan skörda en del offer i ett 54L akvarium? En tanke bara.
    Om det nu är så. Om ingen annan vill ha guldfisken. Ska man då låta den vila i frid? Är ju tråkigt. Men tråkigare om den har ihjäl alla hennes andra fiskar som hon månar om så väl.
  • J.Milton
    • January 2010
    • 674

    #2
    Låter kanske som lite mycket fisk i det karet redan?
    Guldfisken vill ju gärna ha lite svalare vatten än dom andra du rabblade upp.
    En stor guldfisk i ett 54L kar är väl inte att rekommendera då dom blir rätt stora och vill ha lite yta. Vill inte säga hur just DU ska göra men jag hade gett bort den till sankte pär.Eller att föredra ,ge den till nån akvarieaffär ,dom tar imot fisk ibland.

    Men finns nog folk här som är bättre på guldfiskar än vad jag är , så avvakta och se vad dom skriver.
    240L mix == 430L Malawi== 164L mix==170L mix==43L räk/snäck
    Det jag skriver är inte fakta, utan upplevd erfarenhet ..
    Blogg+Galleri

    Kommentar

    • CamillaJimmy
      • May 2010
      • 15

      #3
      Tackar! Ja, jag vill väl mest få bekräftat det du säger! Tyckte själv det var dålig stil att trycka på en sådan fisk till en tjej på 10 år. Klart hon inte säger nej. Tänkte coola den. å kanske köpa en ny liten fisk till henne istället så hon inte blir för ledsen. Men hon har ju också sagt att den är elak. Brukar aldrig lägga mig i deras eller rättare sagt hennes akvarium. Men tycker att det här lät inte speciellt lyckat.
      Men jag ska prata med lilltjejen idag ...hon får själv bestämma såklart.

      Kommentar

      Arbetssätt...