190L juwel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

    190L juwel

    Tanken är att ha dessa fiskar ihop, frågan är om bottenlevande fiskar "krockar" med varandra, eller om blandningen av fiskval är dåligt.

    Har ännu inte bestämt mig för vilka stimmfiskar det blir,
    Puntius rhomboocellatus,
    Eirmotus octozona
    Puntius nigrofasciatus
    Puntius ticto.

    2 st Colomesus asellus
    4 st Stigmatogobius sadanundio
    7st Gastromyzon punctulatus
    3-4st Yasuhikotakia sidthimunki
    3-5st Pangio kuhlii
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

    #2
    Nu är jag paff, Det är iiiiiinga som har åsikter om denna uppsättning av fiskar? Detta forum brukar inte vara så försynta av sig.

    Jag kan inte sluta tänka på om det är en bra uppsättning eller om det är en dålig uppsättning av fiskar.

    Åsikter någon?
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen

    Kommentar

    • Vimsa
      • November 2008
      • 768

      #3
      Hade lämnat åsikt om jag hade vågat De flesta vet jag inte ens vad det är för fiskar. (Jag vet, det finns något som kallas artbeskrivningar)

      Kommentar

      • Broddan
        • February 2007
        • 536

        #4
        Vet inte hur bitska SA kulisarna är men annars verkar det väl som en rätt trevlig mix.

        Jag har haft för mig att riddargobi var en ren bräckvatten fisk men ser nu i artbeskrivningen att den tycks fungera bra i söt. Gillar uppsynen på dessa!

        Jag gillar dvärgbotia klart bäst av de botier jag/sambon har/haft. Jag skulle skaffa fler av dessa de gillar verkligen sällskap av varandra. Drar runt som ett litet rövarband och tjivas, rätt roliga att kolla på.

        Fast ser att du vill ha rätt många "borneo sucker" och de kommer säkert vilja hänga lite på samma ställen i karet. Juwel har väl mer höjd än djup på sina akvarium? Plus kuhlis. Men tror det kan bli en rolig och aktiv botten.
        Senast redigerad av Broddan; 20 January 2010, 19:02.
        Hälsningar

        D

        Kommentar

        • Nubi
          • March 2009
          • 9026

          #5
          Ursprungligen postat av Vimsa
          Hade lämnat åsikt om jag hade vågat De flesta vet jag inte ens vad det är för fiskar. (Jag vet, det finns något som kallas artbeskrivningar)
          här har du sidan. Avdelningar---sötvattenfiskar --- artbeskrivning
          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
          Fiskbloggen

          Kommentar

          • Nubi
            • March 2009
            • 9026

            #6
            Ursprungligen postat av Broddan
            Vet inte hur bitska SA kulisarna är men annars verkar det väl som en rätt trevlig mix.

            Jag har haft för mig att riddargobi var en ren bräckvatten fisk men ser nu i artbeskrivningen att den tycks fungera bra i söt. Gillar uppsynen på dessa!

            Jag gillar dvärgbotia klart bäst av de botier jag/sambon har/haft. Jag skulle skaffa fler av dessa de gillar verkligen sällskap av varandra. Drar runt som ett litet rövarband och tjivas, rätt roliga att kolla på.

            Fast ser att du vill ha rätt många "borneo sucker" och de kommer säkert vilja hänga lite på samma ställen i karet. Juwel har väl mer höjd än djup på sina akvarium? Plus kuhlis. Men tror det kan bli en rolig och aktiv botten.
            Har haft hela natten (jobbat natt) att fundera en hel del och snackat på puff forumet med några personer som roligt nog hade SAP (amazon kulfisk) ena hade snälla A kulfisk, medans den andre hade haft lite bitskare A kulfisk.

            Kom nog fram till att ha A Kulfisken för sig själv med bottenlevande fiskar som är lite tåliga.

            Jag ska inte att ha alla fiskar på en gång. Botior är inte min grej om jag ska vara ärlig. Men dvärg är fina!
            Borneosuckern de är mer på glasrutan och rötter än bo gruset, ialf i mitt kar *skratt*

            Khuli ålarna har jag i 225L och de syns knappt till, förutom vid matning
            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
            Fiskbloggen

            Kommentar

            Arbetssätt...