Vilka arter passar ihop?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Xanee
    • January 2009
    • 37

    Vilka arter passar ihop?

    Hejhej Har inte bestämt vilka fiskar jag ska ha än , någon som kan hjälpa mig med vilka de här passar ihop med / inte ? Jag ska givetvis inte ha alla, men jag vill ju veta att de passar ihop innan jag väljer några fiskar

    Segelfensmolly, Dalmatinermolly, Svärdbärare, Guppy, Endlersguppy, en kampfisk, körsbärsräkor, dvärggurami, ancistrus mal, några killis ?

    Några andra bra tips på bra fiskar?
    Senast redigerad av Xanee; 09 January 2010, 10:13.
  • malfunkshun
    • September 2008
    • 394

    #2
    Kampfisken är väl enda frågetecknet. Vissa (hanar) är lugna och struntar totalt i andra fiskar när andra kamphanar är rena psykopater.
    Killis har också olika temperament beroende på art. Välj noga i så fall.

    Sen kan nog körsbärsräkorna bli molly och svärdbärarmat om de har otur. Annars så är levandefödare inga problem att hålla med varandra. Ynglen blir oftast mat, men så är det ju i naturen med. Med flytväxter och en massa hornsärv eller cabomba så klarar sig många från att bli mat.

    Kommentar

    • Vimsa
      • November 2008
      • 768

      #3
      Hur stort akvarium har du? Det kan ju spela in Men som malfunkshun sade, så går levandefödarna att ha med varandra.

      Kommentar

      • Xanee
        • January 2009
        • 37

        #4
        Ursprungligen postat av vimsa
        hur stort akvarium har du? Det kan ju spela in men som malfunkshun sade, så går levandefödarna att ha med varandra.
        112 l

        Kommentar

        • DaRe

          • June 2009
          • 2227

          #5
          Du kan ha ett par Guianacara i det karet tillsammans med 4 nyckelhålsciklider till exempel. Plus lite annat. Riktig skoj skulle jag säga.'





          på ciklid.org står det att den blir 11 cm.
          Checking out...

          Kommentar

          Arbetssätt...