Danio margaritatus tillsammans med..?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Charlottis
    • December 2007
    • 579

    Danio margaritatus tillsammans med..?

    Hej!

    Skulle det gå bra att ha Danio margaritatus/ Pärlrasbora tillsammans med Svart neontetra, Platy, Fjärilsciklid o Regnbågshaj? Är osäker själv.
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Ja, ja, kanske, tveksamt.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Jag tror att de kommer att bli väldigt skygga i det sällskapet - dessutom finns väl alltid en risk att de kan bli uppätna.
      Jag hade inte testat denna kombination utan bara hållit galaxyn ensam, ihop med räkor eller ihop med andra små fiskar
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Mumin
        • October 2007
        • 3837

        #4
        Jag tror att risken är ytterst överhängande att det blir dyrt levande foder av de galaxerna. Dessutom kommer de knappast till sin rätt i ett akvarium som är stort nog för de övriga arterna.
        För mycket är inte nog!
        Jag VILL ha en Elefantofon!!

        Kommentar

        • Avendesora
          • October 2004
          • 179

          #5
          Känns osäkert med regnbågshajen.
          Själv har jag mina ihop med svärdbärare, platy, kardinalfiskar, guppys, dvärggurami och palettciklider och de verkar trivas bra.
          /Cattis

          Kommentar

          • Charlottis
            • December 2007
            • 579

            #6
            Tack för svaren.

            Tror jag hoppar över Rasboran till den större karet och kanske köper ett stim till 54-litaren med Boraras Brigittae istället.

            Kommentar

            Arbetssätt...