Ok mix av fisk??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Caysa
    • December 2009
    • 13

    Ok mix av fisk??

    Jag har en bekant som vill skaffa nya fiskar till sitt akvarium. Han har ett 150 liters och han vill ha följande:

    5-6 guppys
    15 tetror
    4 fjärilsciklider
    4 marmorgurami
    4-6 guldmal (?)

    Är det en bra mix? Han tycker att det är fina fiskar och det är därför han vill ha dom, men vet ej om det går att ha dom tillsammans
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Personligen skulle jag hoppa över marmorguramina till det karet och istället välja någon mindre guramisort, och sedan kolla upp vad Guldmal är för några gynnare...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • ciklidtok
      • March 2005
      • 1466

      #3
      Håller med Ansjo, marmorgurami blir ganska stora, det finns jättefina (tom finare) mindre Guramisorter.

      Guldmal? Är det den som kallas Vanlig Gul algätare i affärena, är det Guldpleco eller Guldancistrus??

      Är det vanlig gul algätare går det utmärkt ( med en mindre Guramisort) Men Guldancistrusen och Guldplecon blir större...så det kan bli svårigheter i ett akvarium på 150 liter.
      720L SA-/CA. Övriga
      375L Biotop, skalarer
      275L Malawi
      240L Blandat


      Kommentar

      • Caysa
        • December 2009
        • 13

        #4
        Vet ej vilken mal han menar, han sa att det stod guldmal på skylten på akvariet i djuraffären, han får ta och kolla upp det lite bättre.
        Ska hälsa att marmorguramin blir stor

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #5
          Ursprungligen postat av Caysa
          Vet ej vilken mal han menar, han sa att det stod guldmal på skylten på akvariet i djuraffären, han får ta och kolla upp det lite bättre.
          Ska hälsa att marmorguramin blir stor
          Affärerna har ofta ruggigt dålig koll på vad det är de säljer.....

          Jag skulle nog ha skippat det andra paret fjärilsciklider, de KAN bli rätt så aggressiva om de leker....då räcker det med ett par.
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          Arbetssätt...