Vilka ciklider äter inte körsbärsräkor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • admin
    Christian Alfredsson

    • November 2004
    • 11220

    Vilka ciklider äter inte körsbärsräkor

    Har precis startat upp ett 60-liters akvarium vill gärna ha en ciklid, men vill också ha räkor i karet. Har i körsbärsräkor idag.

    Vet ni någon ciklid som inte rör räkorna?
    Christian Alfredsson
    Tekniskt ansvarig Zoopet
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Får nog vara nå´t litet och småmunnat. Men eftersom akvariet bara är 60 liter, så är det ju bara små ciklider som gäller. Schackbrädescikliden kanske, den tror jag har tillräckligt liten mun för att låta räkorna vara. Laetacara dorsiger eller fjärilar t.ex är nog inte omöjliga heller, men mycket växter och gömställen till räkorna är nog en fördel.
    Senast redigerad av Shepard; 26 October 2009, 19:16.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • admin
      Christian Alfredsson

      • November 2004
      • 11220

      #3
      De var ju riktigt snygga. Kanske kan köpa ett gäng. Ska bara låta växterna ta sig ordentligt så de får skugga och gömställen.
      Christian Alfredsson
      Tekniskt ansvarig Zoopet

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Körsbär är tuffare än man tror. Jag har hållit dem med Apistogramma borelli och Pelvicachromis taeniatus utan problem. Teleocichla cinderella var däremot snäppet för hårdför för dem.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • admin
          Christian Alfredsson

          • November 2004
          • 11220

          #5
          Då kan det bli en mindre Apistogramma. Tycker de är snygga och har inte haft dem så ofta.
          Christian Alfredsson
          Tekniskt ansvarig Zoopet

          Kommentar

          • admin
            Christian Alfredsson

            • November 2004
            • 11220

            #6
            Är det någon som har förslag och erfarenhet av en snygg apistogramma?
            Christian Alfredsson
            Tekniskt ansvarig Zoopet

            Kommentar

            • drd
              • March 2004
              • 5586

              #7
              Mina agazissi rör inte körsbärsräkorna/crystal red räkorna och inte fjärilscikliderna i samma kar heller.
              Där går dessutom 5 olika sizeade prektbotior och dom käkar inte heller upp räkorna som blir fler sakta
              ________________________________________________

              Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

              Kommentar

              Arbetssätt...