Mix & Mängd?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • M-L
    • September 2009
    • 183

    Mix & Mängd?

    Nu tror jag att jag vet hur jag vill ha det, men vet inte riktigt om det funkar. Palettciklid (pulcher, tror jag den heter, vanligaste om jag förstått det rätt), pelvichromis Subocellatus och pelvicachromis eller röd juvelciklid ihop i ett 190 liters. Skulle det funka och ska man ha flera av varje eller enbart par. Måste tillsvidare även ha min black ghost i samma kar tills jag vet hur och vad jag ska göra med den (överlever den måste den ha ett större kar, och den är läcker). Skulle det funka??? Tack på förhand. Förresten skulle det funka med kakadua 2+1 och dvärggurami i ett hundraliters??? Lizz
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det kommer inte att funka med de Afrikanska cikliderna ihop, välj bara en av de sorterna isf.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • M-L
      • September 2009
      • 183

      #3
      Nanochromis transvestitus????

      Hej, tack för svaret. MEN man måste väl kunna ha någon mer än ett par palettciklider?, jag har sökt på Nanochromis transvestitus (läste om det någonstans) men får inga träffar. Lizz

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Här är en trevlig tråd om N.transvestitus: http://zoopet.com/forum/showthread.php?t=126910 .
        Det beror lite på vilka sorters afrikaner du vill ha, men bottenytan är inte så stor i ett 190 liters kar och tar du då två par av de som du föreslagit i första inlägget, så kommer det troligen att bli trubbel så fort de vill skapa revir.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • M-L
          • September 2009
          • 183

          #5
          Mix & Mängd igen!

          Nu har jag några funderingar igen, skulle det funka med följande:

          190 liters:
          1 par Pelvicachromis Subocellatus eller transvestitus
          1 par scalarer
          8 Fantomtetra
          2 st ancistrus

          100 liters:
          3+1 Apistogramma "kakadua"
          2+2 Gvärggurami
          2 ancistrus eller siamesisk algätare

          60 liters:
          1 par Palettciklider
          7 neontetra

          Några av dessa har jag redan andra funderar jag på, just nu kan jag inte tänka klart, har funderat fram o tillbaka. Tack på förhand. Lizz.

          Kommentar

          Arbetssätt...