Förslag på fisk som passar med mitt nuvarande bestånd?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • exiton
    • July 2009
    • 121

    Förslag på fisk som passar med mitt nuvarande bestånd?

    Jag letar lite förslag på någon ny fisk som skulle passa med mitt nuvarande bestånd i karen, hade gärna haft någon fräck mal till mitt 720L till exempel en MOS eller giraffnos eller kanske någon rov mal som inte blir för stor(vilket är problemet med de flesta rov malar) eller en chitala ornata då dessa är väldigt vackra.

    720L:
    påfågel ciklid
    cichla ocellaris
    gibbiceps

    320L:
    väderål
    sorubim lima
    polypterus endlecheri
    datanoid

    kan tillägga att jag har erbjudande om att köpa någon av dessa:
    Mother of snail, spotted gar, sötvattens baracuda,
    kinesisk fladdermus fisk, White ghost,
    P.delhzi, P.senegalus, red tail, silver arowana,
    en till sorubim lima och sist men inte minst en tiger skednosmal.
    Kan även lite senare troligen få tag på en RT+TSN hybrid.
    Moderator @ mfksweden.se
  • DaRe

    • June 2009
    • 2227

    #2
    Vilka monsterfiskar du letar efter. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig men de verkar alla vara i största laget ens för 720 liter, men coola om man gillar rovdjur. kul vid matning kan jag tänka.

    Jag var med familjen på universeum och på bottenvåningen har de en massa arowanor, pacu och annat och vi såg då de matade fiskarna, det var uppskattat av kidsen, äöven frugan kan jag tillägga.
    Checking out...

    Kommentar

    • exiton
      • July 2009
      • 121

      #3
      Ursprungligen postat av Dre
      Vilka monsterfiskar du letar efter. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig men de verkar alla vara i största laget ens för 720 liter, men coola om man gillar rovdjur. kul vid matning kan jag tänka.

      Jag var med familjen på universeum och på bottenvåningen har de en massa arowanor, pacu och annat och vi såg då de matade fiskarna, det var uppskattat av kidsen, äöven frugan kan jag tillägga.
      Jo det är ju nästan det roligaste med dem just matningen!
      Menar du de ja nämnde längst upp MOS och giraffnos o de?
      för de som står längst nere är inte de ja letar efter utan några av de jag enkelt kan få tag på utan beställning.
      Jo tyvärr är de flesta i de största laget men däför ja söker efter dem som kanske är på gränsen men inte blir riktigt 1-2m utan kanske cirka 50cm ist 50cm är mycket de med men för de flesta är de ett tag till de blir så stora..
      Moderator @ mfksweden.se

      Kommentar

      Arbetssätt...