har jag för mycke fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #16
    Än en gång tar du hem en massa fiskar utan att kolla upp det först
    Du anar inte hur mycket det stressar en fisk att ligga och skumpa i en plastpåse och så kan det hända du får lämna tillbaka inom kort
    Är det bandit-pansarmal? Isf. lever de i stim och bör vara minst 6st. för att trivas.
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • bel
      • August 2009
      • 7

      #17
      nu simmar dom runt iallafal bandit malen svart hajen och rödkilsborana o 10 av neonerna fick jag i utbyte mot dom andra fiskarna + lite inredning så dom har varit tillsamans. innan hade han 3 bandit malar nu har han 2
      Senast redigerad av bel; 13 September 2009, 18:02.

      Kommentar

      • Charlottis
        • December 2007
        • 579

        #18
        Varför lämnar du tillbaka fiskar för att de är för stora, för att istället byta till dig fiskar som är minst lika mkt för stora? Svarthajen ska ha flera 100liter mer än du har. Ganska ansvarslöst av dig.

        Kommentar

        • JLi
          • December 2004
          • 773

          #19
          Ursprungligen postat av bel
          har en kompis som har haft scalares i över ett år i ett 90 liters dom mår bra
          Jag brukar jämföra detta med om jag och familjen skulle flytta in i en etta på 25 m2. Det är klart att vi skulle överleva men vi skulle definitivt inte trivas särskilt bra. Vi trivs mycket bättre i vår 5 rums villa (även den på gränsen till för litet). Det samma gäller fiskar och deras hem dvs. akvariet.
          h. Johan

          Kommentar

          Arbetssätt...