Nystart

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pösen
    • March 2008
    • 10

    Nystart

    Hej ! Jag har haft en hel del strul på senaste tiden. Först sprack mitt kar i botten, så jag fick köpa ett nytt. När jag körde igång det fick jag nitrit i det, så många fiskar dog. Efter sju sorger och åtta bedrövelser är allt okey. Jag har ett par scalarer ett par fjärilciklider, fem odessabarber. fem metallpansarmalar och en ancistrus kvar.Jag funderar på att köpa några odessa till och kanske praktbarber eller några ciklider eller ett stimm tetror av någon sort. Ni märker att jag är väldigt velig, JAG VORE VÄLDIGT TACKSAM för lite tips och ideer. Karet är på 240 liter.
  • Ancristus <3
    • July 2009
    • 277

    #2
    Inte för små fiskar bara för då kommer dom bli mat om ett tag:P
    I China och Ost Indjen hålles den tam i husen. Och hafwa de den framme i rummen i stora Porcellains kärl, då de lägga lite gräs åfwan på wattnet till skuga, och går då fisken der. Och när solen skinner på honom lyser den rätt wakert.- Carl Von Linné

    Kommentar

    • lillfrasse
      • February 2002
      • 2228

      #3
      Hur länge har karet varit igång? Vad kör du för filter. Du har redan 5 olika arter jag skulle möjligtvis öka på antalet barber kanske fler skalarer du har redan rätt många botten levande arter.
      Simma lungt..
      Lillfrasse..

      Kommentar

      • Pösen
        • March 2008
        • 10

        #4
        Karet har varit igång tre veckor, jag har två fluval filter. Ja du har nog rätt kanske bäst att hålla sig till barber.

        Kommentar

        Arbetssätt...