Fisksoppa!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VioXiD
    • April 2007
    • 266

    Fisksoppa!

    Hejsan!
    Bytte till mig ett komplett akvarium idag.
    Fick en massa fiskar till. Hälften mår nog inte bra i så litet kar som 310L.
    Och jag ska försöka bli av med de som inte passar in och då kan det vara bra att veta vad det är för art...
    Jag lyckades identifiera mer än hälften, men dessa 5 är kvar.
    Snälla hjälp mig

    Ni får ursäkta dom dåliga bilderna, akvariet är precis uppstartat så det är grumligt som sjutton!

    Kommentera gärna om det är något ni ser som inte verkar bra med fiskarna också. De kommer från en person som har haft i princip noll koll på hur man sköter fiskar.
    Bifogade filer
    28L Projekt: Garra Rufa. 54L Projekt: Puffer Fig 8. 540L Projekt: Garra Rufa.
  • Maxnine

    #2
    Jag skulle tro att det är några slags Malawi fiskar förrutom den sista då. Den är nog köttätande vad jag vet.

    Kommentar

    • macke_fisk
      • December 2005
      • 4442

      #3
      bild nr 2 - maingano (tror jag)
      bild nr 3 - rödzebra
      bild nr 4 - goldenspec
      bild nr 5 - clariasmal (äter smifisk och blir alledes för stor föt det akvariumet, se om du kan sälja eller ge bort den till någon som har ett större akvarium.)

      alla fiskarna finns med i zoopets artbeskrivningar, bilderna 2,3,4 finns i malawi mbunas och bild nr kommer jag inte ihåg.
      MVH macke_fisk

      Kommentar

      • VioXiD
        • April 2007
        • 266

        #4
        Ursprungligen postat av macke_fisk
        bild nr 2 - maingano (tror jag)
        bild nr 3 - rödzebra
        bild nr 4 - goldenspec
        bild nr 5 - clariasmal (äter smifisk och blir alledes för stor föt det akvariumet, se om du kan sälja eller ge bort den till någon som har ett större akvarium.)

        alla fiskarna finns med i zoopets artbeskrivningar, bilderna 2,3,4 finns i malawi mbunas och bild nr kommer jag inte ihåg.
        Oh, tack så mycket för hjälpen!
        Nu är det bara bild nr 1 kvar.
        Ska nog försöka bli av med alla dom fiskarna du gav namn på, för dom andra som inte blir för stora vill ha högre ph än vad jag kan erbjuda
        28L Projekt: Garra Rufa. 54L Projekt: Puffer Fig 8. 540L Projekt: Garra Rufa.

        Kommentar

        Arbetssätt...