Svart/vit catfish.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DjTommy
    • October 2008
    • 321

    Svart/vit catfish.

    Hittade hos Tommy på Trop något han kallade för Svart/vit catfish, hade inget latinskt namn men dom var ifrån Thailand och han trodde dom var VF. Dom är lika Hemibagrus wyckii men dessa har vita "skägg-strån" och sedan när dom blir större ska dom få röd stjärtfena. Han visade 2 större exemplar i ciklidrummet. Någon som har en aning vad dom heter?
    54 liter BB
    96 liter Dagis
    375 liter Malawi
  • Guest

    #2
    http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=352&SOK=1 kanske?

    Kommentar

    • DjTommy
      • October 2008
      • 321

      #3
      Ursprungligen postat av Narii
      Nej, ingen RTC.. Tommy pratade om att han tog emot dom med namn som black white red tail catfish men inte ville sätta ut dom på det namnet ifall folk skulle ta dom som en RTC, han fick inte det latinska namnet på dom.
      54 liter BB
      96 liter Dagis
      375 liter Malawi

      Kommentar

      • Daniel Blom
        • June 2003
        • 1670

        #4
        Kan det vara Hemibagrus wyckioides (Asian redtail catfish, ARTC), världens elakaste sötvattensfisk?
        Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
        och framgången är given.
        Samuel Clemens
        Mina bilder

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Hemibagrus wyckioides kanske (artnamnet antyder ju också en likhet med H. wyckii).

          Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • DjTommy
            • October 2008
            • 321

            #6
            Ja visst är det dom, tack! "Världens elakaste sötvattensfisk", hur menar du då? Nu blev jag lite orolig här.. :-) Storleken på ena bilden är lite skrämmande, inte alls som Tommy sa, runt 30 cm. Är dessa som RTC som bara växer oavsett storlek på burk?
            54 liter BB
            96 liter Dagis
            375 liter Malawi

            Kommentar

            • Guest

              #7
              Som alla andra.

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #8
                Ursprungligen postat av DjTommy
                Ja visst är det dom, tack! "Världens elakaste sötvattensfisk", hur menar du då? Nu blev jag lite orolig här.. :-) Storleken på ena bilden är lite skrämmande, inte alls som Tommy sa, runt 30 cm. Är dessa som RTC som bara växer oavsett storlek på burk?
                Verkar som om Tommy ibland är en aning optimistisk neråt när det gäller fiskars maxstorlek Oavsett om fiskar växer ur akvariet eller stannar i växten är det nog inte särskilt lämpligt att ha dem i för små akvarier.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Daniel Blom
                  • June 2003
                  • 1670

                  #9
                  Ursprungligen postat av DjTommy
                  "Världens elakaste sötvattensfisk", hur menar du då?
                  Har aldrig haft nån själv, utan citerar Planet Catfish:
                  Not compatible with other fishes due to its nasty disposition. Many claim that H. wyckioides is the most aggressive freshwater fish in the world. Given this fish's ability to bite, it is not even safe with tank mates too large to swallow since it will simply take bites out them.
                  Och:
                  All filters, heaters, etc should be behind a protective barrier as this fish can, and will, bite through a heater.
                  Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
                  och framgången är given.
                  Samuel Clemens
                  Mina bilder

                  Kommentar

                  Arbetssätt...