Vilken dvärgciklid?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • capricornia
    • March 2008
    • 4

    Vilken dvärgciklid?

    Jag köpte 4 st ciklider som skulle vara kakaduciklid - "dubbelröd". När jag kikat på bilder ser inte ryggfenan på hanarna eller stjärtfenan ut som på kakadu utan som regnbågsciklider.

    Har kakaducikliderna alltid den "taggiga" ryggfenan?

    Skall försöka ta bild senare o lägga in och samtidigt gotta mig åt romen som en hona nyss lagt
    Senast redigerad av capricornia; 13 March 2008, 09:28.
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Jag kanske har fel men har inte alla ciklider taggig ryggfena???
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • capricornia
      • March 2008
      • 4

      #3
      Ursprungligen postat av Nina82
      Jag kanske har fel men har inte alla ciklider taggig ryggfena???
      Jag uttrycker mig klantigt kanske


      så ser inte ryggfenan ut på mina! utan mer som


      ska fixa foto sen för jag vill gärna veta vad det är jag har. Nybörjare men nyfiken

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Ser ut som den på bilden är lite väl "taggig". Har en Agassizii hemma och den ser inte heller ut som den på bilden, lite rödare. Så man kan nog inte helt förlita sig på bildän där, utan sök på google tex.
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Det förekommer olika färgvarianter av både Apistogramma cacatuoides och A. agassizii, vissa med rött, andra utan. Men de båda arterna är lätta att skilja från varandra, förutom att färgerna skiljer, har A. cacatuoides större mun, långa fenstrålar i ryggfenan, och lyrstjärt, medan agassizii har lägre ryggfena utan förlängda fenstrålar, och spetsig stjärtfena.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          Arbetssätt...