Lepisosteus men vilken?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Amaro
    • January 2007
    • 1709

    #31
    Här kommer bilderna, ganska många, pallade inte gå igenom dem så ja lägger upp alla

    Så vad skulle ni tippa på att det är? idag såg jag faktiskt att den var lite gråvit trots allt. I butiken såg den brun ut men ja vettefan, den kanske var skraj och tappa färgen här hemma. Den går just nu i ett 54L tillsammans med massor med räkor, Vill få den att börja käka, i de andra karen kommer jag inte kunna ge den lika mycket uppmärksamhet som den behöver, så fort den käkar och mår bra så tar ja och lägger den i 450L
    Bifogade filer
    Senast redigerad av Amaro; 12 February 2008, 01:03.
    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

    Kommentar

    • THE_DUDE
      • February 2004
      • 764

      #32
      jag röstade på longnose! för den ser så brun ut...
      http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
      ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

      Kommentar

      • Amaro
        • January 2007
        • 1709

        #33
        Joo den e ganska brun, men den e faktiskt gråvit, den färgen är iallafall mer dominant än det bruna, jag börjar faktiskt väldigt mycket tro att det är en oculatus
        If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

        Kommentar

        • Malcus
          • June 2006
          • 555

          #34
          Jag tror inte på osseus... Hade de varit en osseus hade nosen var betydligt längre. Möjligt att de är en spotted, men spettsen längst ut på nosen gör så ja inte blir 100% säker. Ser mest ut som en sk. florida gar tycker jag

          Kommentar

          • Amaro
            • January 2007
            • 1709

            #35
            Malcus håller med faktiskt, Men för min del så står det mellan att jag är 50% säker på att det är en oculatus och 50% på att det är en florida gar. Den där spetsen på nosen är ganska tydlig ps den har tydliga prickar längst ryggen
            If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

            Kommentar

            • Amaro
              • January 2007
              • 1709

              #36
              Lepisosteus platyrhincus är den som kallas florida gar vad jag förstått, eller?
              If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

              Kommentar

              • Malcus
                • June 2006
                • 555

                #37
                Ursprungligen postat av Amaro
                Lepisosteus platyrhincus är den som kallas florida gar vad jag förstått, eller?
                Yes

                Jag tror det lutar åt florida gar, de kan vara antingen grå eller bruna i färgen beroende på miljö (antagligen) men jag har sätte både bruna o grå på nätet.

                Kommentar

                • Amaro
                  • January 2007
                  • 1709

                  #38
                  malcus idag tittade jag lite mer på bilder av florida gar, dem är ju sjukt snygga dem med , tycker den e i samma nivå som oculatus så den blir nog att behålla

                  någon info om den? den blir 135cm vad jag förstått, är den riktigt aggro eller lugnare likt oculatus? nått mer o veta?

                  ska ringa in till akvarielagret immorn , de har fått in ny lista, kanske finns med oculatus denna gång så det e bara o hålla tummarna
                  If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

                  Kommentar

                  • Amaro
                    • January 2007
                    • 1709

                    #39
                    Oculatus fanns på listan, de får hem den immorn och på söndag åker jag dit och tar hem den Blir riktigt kul, hoppas den är i någorlunda bra storlek iaf

                    Min andra gar som tills vidare fått namnet weirdo då jag inte är 100 på vad det är för art har börjat käka, den har tagit kanske 20 redcherry räkor och idag tog den 3-4 mindre neontetror. Den har också börjat ta frysta räkbitar som jag matar med pincett, den verkar dock inte vara så intresserad av det, ser mer ut som att han hugger räkbiten för att den irriterar honom, jag jagar den i princip med räkbiten haha.

                    Polypterus senegalus fick jag hem denna söndan, den går i samma kar som Weirdo, riktigt glupsk varelse det
                    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

                    Kommentar

                    • Malcus
                      • June 2006
                      • 555

                      #40
                      Trevligt!

                      Fått hem den nya garen?
                      Jag hämta ytterligare en endlicheri idag... och mina lapradei mår bra hehe

                      Hur går det för 'weirdo' nu?

                      Kommentar

                      • Amaro
                        • January 2007
                        • 1709

                        #41
                        Ursprungligen postat av Malcus
                        Trevligt!

                        Fått hem den nya garen?
                        Jag hämta ytterligare en endlicheri idag... och mina lapradei mår bra hehe

                        Hur går det för 'weirdo' nu?
                        Tjena malcus, soft med en till endlicheri, hur stora e dem du har nu? har du lapradei också? haha, hur många har du ur polypterus släktet egentligen Uppdaterat din fisklista på zoonen? om inte så gör det så man kan kika på exakt vad du har just nu.

                        Nää den nya garen hämtar jag denna söndag, de tog hem den i onsdags men jag har inte möjlighet att hämta den förens söndag, blir intressant

                        Weirdo mår riktigt bra nu, han tog 10neontetror förr igår, 10till igår och 5st idag tillsammans med tinade räkor. Jäveln må va handikappad men det hindrar han knappast från att hugga. Det är en sann glädje att se denna fiskart smyga sig fram och hugga. Riktigt intressant fisk, mäktig instinkt. Det känns iaf som att den redan växt nån cm, fetare har den iaf blivit vilket inte är konstigt med tanke på hur mycket den trycker i sig Den är just nu på, jaa kanske 10-13cm. Lägger upp fler bilder då den blir lite större och finare.
                        If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

                        Kommentar

                        • Amaro
                          • January 2007
                          • 1709

                          #42
                          Fick hem min oculatus idag, hade dock blivit knasigt med grossisten då de skickade riktigt små exemplar, fick hem en på ca 6cm och väldigt smal, är dock fin och frisk så jag e endå nöjd, hoppas bara att jag får igång den så den börjar käka, den har "fastat" i 5 dagar nu, alltså under hela perioden den var i butiken.

                          Håll tummarna
                          If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

                          Kommentar

                          • Amaro
                            • January 2007
                            • 1709

                            #43
                            Nu har den lilla också börjat käka, antagligen sett på och lärt sig då jag matar den större som just nu dubblat sin vikt i tinade räkor.


                            Min kamera kommer hem om 1-2 veckor, kommer lägga upp snygga bilder då.

                            Föresten, 85% av inläggen på denna tråd är från mig själv, lite tragiskt men men, det får bli mer som en blogg än en tråd antar jag Ciao
                            If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

                            Kommentar

                            • THE_DUDE
                              • February 2004
                              • 764

                              #44
                              Ursprungligen postat av Amaro
                              Föresten, 85% av inläggen på denna tråd är från mig själv, lite tragiskt men men, det får bli mer som en blogg än en tråd antar jag Ciao
                              aaa det känns lite deppigt nu när du säger det ja, vi andra väntar bara på bilderna nää bara skojar!
                              http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
                              ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

                              Kommentar

                              • Amaro
                                • January 2007
                                • 1709

                                #45
                                hahaha joo ja blev själv deppig för en kort stund

                                men äschh finns kanske inte så mycket att komentera.

                                "Tragiskt" nog så är jag cool och de runt omkring mig är också coola :P för coola för att vara intresserade av att höra om min hobby lr senast nytt etc. Det är fan tråkigt att ha en passion som de runt en inte är ett dugg intresserade av. Man har ju ett sug till att dela med sig av det man brinner för. Känns ibland som att vara filosof utan att bli hörd

                                Borde kanske skaffa mig lite nördigare vänner som visar intresse.

                                Jag menar, något så tråkigt som min styrketräning får jag respons för varje dag, hur gör du, hur länge har du tränat, kan du lära mig, shit ja vill också ha muskler osv osv men det där e bara nått ja gör 1 timme om dagen för att få. Helt ointressant är det också.

                                Så jag får alltså ut mitt behov på att skriva saker här, känns som att man får någon typ av respons iallafall, hur tragiskt det än är

                                Någon som vill krama mig? haha
                                Senast redigerad av Amaro; 27 February 2008, 00:41.
                                If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...