Gul mal i nordstan, Göteborg vilken sort?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • monsterfjant
    • August 2006
    • 3

    Gul mal i nordstan, Göteborg vilken sort?

    Hej !
    Jag undrar om det finns någon som vet vad det är för en mal som simmar omkring i det ena akvariet nere i östra nordstan aldeles vid börja av nya Gatan där man betalar pakeringsavgifterna, akvariet till höger när man är påväg in på Nya Gatan.
    Tycker den ser ut som en guld-Ancistrus, men tycker samtidigt att den är för stor för att vara en Ancistrus, eller kan dom verkligen bli så stora. Har ingen bild på den men hoppas på att någon som har gått förbi där vet vad det är för en sort.

    Mvh Lena-Maria
  • Fellan
    • June 2006
    • 551

    #2
    De kan bli nästan 20 cm vid rätt förhållanden
    Always look on the bright side of life!
    Min zoon:http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=801822

    Kommentar

    • Guest

      #3
      20cm!!! nu överdriver du la lite fellan??? jag tror oxå det kan vara en ancistrus sp gold men var den verkligen 20cm, mellan 12-15cm kan en ancistrus bli fast det är oerhört sällsynt att de blir uppemot 15cm det brukar ligga mellan 10cm vanligtvis

      annars så kan det ju varit en albino gibbiceps, för det finns ju en del albino varianter av malar...

      för den var la helgul eller?

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Var där idag, men tänkte inte på att kolla. Men 20 cm låter som en albino gibbiceps, eller en albinovariant av den vanliga plecon.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • cobra
          • December 2004
          • 1743

          #5
          Nol har en gold som är ca 20 cm i ett av sina kar i entren...
          Fotosidan.se

          Kommentar

          • Guest

            #6
            men nu är det väl inte så att hon nämnde 20cm eller läste jag fel igen

            Kommentar

            • Fellan
              • June 2006
              • 551

              #7
              Nejj, det är nog bara jag som sluddrar SKA inte skriva på kvällarna blir bara fel då!!

              Har ingen aning om vad jag menade när jag skrev så

              GAAH, förvirrar mig själv!! Lyssna aldrig på vad jag säger
              (iaf inte på kvällen)
              Always look on the bright side of life!
              Min zoon:http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=801822

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #8
                Jag tänkte faktiskt på att kolla när jag var där igår, och det är en albino ancistrus, dock inte på långa vägar 20 cm, snarare runt 10 cm.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                Arbetssätt...