Mal.. men vilken?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • spazm
    • August 2006
    • 315

    Mal.. men vilken?

    Var dum nog att inte kolla vad malen jag köppte hette utan tjejen i affären sa bara att den blev lagom stor till mitt akvarium (109l).

    Nu undrar jag självklart vad det är för en lite gynnare som simmar runder här hemma..

    Bilden är lite halv bra, inte lätt att fota fiskar

    www.ytan.nu/bilder/vadejag.jpg

    Hoppas på hjälp!

    Jens E
    Ad nocendum potenses sumus
  • Thomas&Anna
    • January 2006
    • 1030

    #2
    Ursprungligen postat av spazm
    Var dum nog att inte kolla vad malen jag köppte hette utan tjejen i affären sa bara att den blev lagom stor till mitt akvarium (109l).

    Nu undrar jag självklart vad det är för en lite gynnare som simmar runder här hemma..

    Bilden är lite halv bra, inte lätt att fota fiskar

    www.ytan.nu/bilder/vadejag.jpg

    Hoppas på hjälp!

    Jens E
    Ancistrus är det du har

    Thomas
    Thomas & Anna

    www.annaothomas.com

    Kommentar

    • Nitra98
      • June 2005
      • 1987

      #3
      En ancistrus:
      Min zoon

      Kommentar

      • Nitra98
        • June 2005
        • 1987

        #4
        Oj, "alla" på en gång!
        Min zoon

        Kommentar

        • spazm
          • August 2006
          • 315

          #5
          Tackar ödmjukast! Då vet man lite mer om den lille krabaten! Hur tidigt kan man se vilket kön det är på dom? Köppte bara en, tänkte skaffa en partner nu när jag vet vad jag skall leta efter.. (Till fisken asså..)
          Ad nocendum potenses sumus

          Kommentar

          • Thomas&Anna
            • January 2006
            • 1030

            #6
            Ursprungligen postat av spazm
            Tackar ödmjukast! Då vet man lite mer om den lille krabaten! Hur tidigt kan man se vilket kön det är på dom? Köppte bara en, tänkte skaffa en partner nu när jag vet vad jag skall leta efter.. (Till fisken asså..)
            Runt 4-5cm har jag sett skägg(hanar) på våra.Dessa malar är väldigt sönderavlade så det har blivit hybrider av dom så dom kan se väldigt olika ut och dom blir tidigt könsmogna.Du kan läsa mer om den på http://www.goc.se/
            och gå in på artregister och sök på ancistrus så finns det en mal som heter ancistrus sp där finns lite bilder på olika ancistrus eller hybrider av ancistrus skulle jag kalla det.

            Thomas
            Thomas & Anna

            www.annaothomas.com

            Kommentar

            • Froggies
              • September 2005
              • 1

              #7
              Det är en Ancistrus. Vet inte vilken art men den finns säkert med i Dr Axelrods fisklexikon. Mycket bra algätare som är lättskött.

              Kommentar

              • qenzo
                • February 2005
                • 1747

                #8
                Den är bra som algätare när den är liten skulle jag bestämt vilja säga.
                De stora jag har och har haft har inte arbetat ens hälften så bra som de små.
                Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

                Kommentar

                Arbetssätt...