Svensk fisk men VILKEN ART?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inka
    • July 2005
    • 1233

    Svensk fisk men VILKEN ART?

    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


    Denna hittade jag två stycken av ute i stugan i Haparanda skärgård nu i helgen när jag testade om de gamla takterna på spiggfångst med håv satt i. Jag antar att de är yngel men ingen jag frågade hade sett denna fisk förut där, inte jag heller. Min första tanke gick till näbbgädda, eller horngädda som jag läste att den heter egentligen men då jag inte tror att dessa fiskar ska finnas här så vet jag inte. Tyvärr dog den ena, den som är på bilden, innan jag fick tag i en kamera. Så jag fotograferade den döda, därav blekheten, den ska vara betydligt silvrigare...
    Den andra simmar i havet...
    Vore tacksam om någon kan ge mig tips på vad det kan vara!
    Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

    www.kvitter.n.nu
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    #2
    Kusttobis tror jag, väldigt lik i allafall
    Senast redigerad av eriahl; 06 August 2006, 17:06.
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

    Kommentar

    • Inka
      • July 2005
      • 1233

      #3
      Låter väldigt rimligt, särskilt nu när jag kollat bilder på kusttobis. Konstigt att jag aldrig sett sådana förr, man har ju knallat där i vattnet hela sin barndom i flera veckor i sträck. Kul att lära sig om nya fiskarter!
      Tack för svaret!
      Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

      www.kvitter.n.nu

      Kommentar

      Arbetssätt...