Vilken tetra??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • helelle
    • March 2005
    • 43

    Vilken tetra??

    Hej.Jag har tio stycken tetror som i affären jag köpte dom i kallas för PANDIGOTETRA. Men jag hittar inget sånt när jag söker på nätet.Någon som har nån aning om vad det kan vara för tetra? Den påminner lite om siamesisk algätare i miniatyr,med den svarta randen och samma form,men har rött med åxå.Ytterst på bukfenorna är det ljusblå fläckar.Jättevacker fisk som jag vill veta mer om.Lite diffus beskrivning kanske men jag tror inte jag kan bättre.
    Tacksam för alla tips.

    Ha de gött alla!!
  • helelle
    • March 2005
    • 43

    #2
    Hmm..vilken miss av mig!!! Den heter naturligtvis PIRANGATETRA och ingenting annat..så toki`t det kan bli..

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Nannostomus beckfordi kallas ibland för pirangatetra: http://www.g-hoener.de/images/02%20S...neu_paar_d.jpg

      Sen finns det ett släkte som heter Piranga också, men de ser ut ungefär så här:

      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • Danne_K
        • February 2005
        • 1034

        #4
        räknas verkligen den där sista som en tetra?

        Kommentar

        • helelle
          • March 2005
          • 43

          #5
          jag är ganska säker på att det är Nannostomus beckfordi..för mina tetror har inga fjädrar alls Tack för infon..ska genast ut å läsa lite om dom..

          ///Helen

          Kommentar

          Arbetssätt...