Vilken ciklid kan detta vara?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Samawi
    • January 2014
    • 131

    Vilken ciklid kan detta vara?

    Gick igenon lite bilder från förr och stötte på bilder på denna fisk i mitt gamla akvarium. Kommer ihåg att den var kring 5-7cm (fullvuxen) om jag kommer ihåg rätt.



  • Kvarnvik
    • February 2014
    • 113

    #2
    Kan det vara en kurvciklid? Eller en grön bågfensciklid?

    Kommentar

    • Kvarnvik
      • February 2014
      • 113

      #3
      Bågfensciklid är nog mest trolig av de två efter en koll i fiskarkivet

      Kommentar

      • Samawi
        • January 2014
        • 131

        #4
        Hurredu! Det namnet kändes till och med bekant Så det verkar stämma! Tack så mycket

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #5
          Det stämmer - det är en Nannacara
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Kvarnvik
            • February 2014
            • 113

            #6
            Din firre var verkligen snygg! Sällan fotona i artbesktivningarna ger fiskarna full rättvisa, de ser ofta lite bleka ut. Vilket iofs gör att man känner igen dem i butiken ;-)

            Kommentar

            • Samawi
              • January 2014
              • 131

              #7
              Vad kul att du tycker det. Kommer ihåg att han trivdes bra. Hade en hona också och dessa två gick i mitt 340Liters... Dock fick jag aldrig några yngel och dem lekte aldrig om jag minns rätt... Dock var han alltid fullfärgad. Såg på artbeskrivningen att dem ska vara hemskt lätta till lek?!? Jaja, det finns väl alltid undantag.
              Men å andra sidan hade jag ju dem i börja när jag skaffade eget kar och hade väl ingen större erfarenhet direkt.. så vem vet, de kanske lekte fast jag inte uppfattade det

              Kommentar

              Arbetssätt...